روزنامه «اعتماد» روز دوشنبه نوشت: سفر رییس فدراسیون فوتبال به بحرین و ملاقات با رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم کلی حرف و حدیث به دنبال داشته است.

حضور تاجر جنجالی در نشست کفاشیان با شیخ سلمان!

 اعتماد در تشریح موضوع می نویسد: در حالت عادی البته انتشار خبر این ملاقات نمی تواند چیز عجیبی برای اهالی فوتبال ایران و مسوولان باشد، اما دو مساله بسیار مهم ابهاماتی را پیرامون این موضوع به وجود آورده است؛ یکی حضور «هوشنگ مقدس» در جلسه کفاشیان با شیخ سلمان است و دیگری اظهار نظر های رییس فوتبال ایران درباره این ملاقات!

علی کفاشیان در گفت وگو با سایت فدراسیون اعلام کرده است که برای میزبانی جام ملت های ٢٠١٩ به منامه سفر کرده بود تا دیداری را با شیخ سلمان داشته باشد و درباره شرایط موجود با او به بحث و تبادل نظر بپردازد! رییس فدراسیون فوتبال در بخش اصلی صحبت هایش اما گفت: « شیخ سلمان برای میزبانی در خصوص اسپانسر و حق پخش تلویزیونی مطالبی را مطرح کرد و برایش بسیار مهم بود که اسپانسر ها باید به راحتی به ایران بیایند تا بحث هزینه های مسابقات تامین شود.

این موضوع در امارات امسال حل شده است. در واقع رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا از ما خواست تا به آنها در خصوص حق پخش این بازی ها تضمین جدی بدهیم.

شیخ سلمان در صحبت هایش برای میزبانی جام ملت های آسیا دو موضوع را حایز اهمیت دانست؛ نخست بحث بازاریابی و همچنین موضوع حق پخش تلویزیونی فوتبال! او از طریق رسانه ها مطلع شده است که باشگاه های ایران در سال جاری حق پخش تلویزیونی خود را دریافت نکرده اند، بنابراین تاکید کرد اگر این موضوع محقق نشود از سال آینده حضور باشگاه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا در هاله ای از ابهام خواهد بود.»

در شرایط کنونی اینکه رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا محرمانه ترین اخبار فوتبال ایران و داستان حق پخش تلویزیونی که یک مساله داخلی است را از طریق رسانه های داخلی کشور مطلع شده باشد تا حدودی برای آنهایی که اتفاقات فوتبال را دنبال می کنند، عجیب است.

به عنوان مثال در جریان داستان تبانی در فوتسال و لیگ آزادگان که مدت ها جنجال رسانه ای به دنبال داشت، مسوولان فیفا و afc هیچ اطلاعی درباره این اتفاقات دریافت نکردند و مدیران فوتبال ایران هم گزارش این مسائل را به کمیته اخلاق فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارایه ندادند.

حال سوال اصلی اینجاست که با توجه به این مسائل چگونه امکان دارد که رییس بحرینی ای.اف.سی afc از طریق رسانه ها به این شکل موضوع حق پخش تلویزیونی را دنبال کرده و نسبت به حذف نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان به خاطر عدم انعقاد این قرارداد با صدا و سیما تذکر جدی داده است؟

به نظر می رسد که این صحبت های کفاشیان درباره تذکر جدی شیخ سلمان برای تحت فشار گذاشتن مسوولان صدا و سیما و ورزش کشور، جهت تلاش برای راضی کردن صدا و سیما جهت پرداخت حق فوتبال صورت گرفته باشد؛ چرا که در خبر منتشر شده در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ اشاره ای به موضوع حق پخش تلویزیونی و میزبانی جام ملت های آسیا و مسائلی که کفاشیان به آن اشاره کرده، نشده است.

در متن خبر منتشر شده درباره دیدار کفاشیان و شیخ سلمان در سایت ای.اف.سی آمده است: « امیدوارم ایران به عنوان یکی از قطب های فوتبال آسیا بتواند اثرگذاری مطلوبی روی کشورهای همسایه اش داشته باشد. مطمئن هستم ایران می تواند به کشورهایی که در منطقه اش قرار دارد و بعضا به یک زبان هم سخن می گویند، کمک کند. ایران از قطب های فوتبال آسیاست که تجارب بین المللی زیادی دارد. امیدوارم با اعزام مدرسین، مربیان و داوران فوتبال به این کشورها باعث ترقی آنها شوید. ایران همچنین در فوتسال و فوتبال ساحلی هم از کشورهای صاحب نام آسیا و جهان است که انتظار داریم در بخش های آموزشی نیز از این کشورها حمایت کنید.»

حاشیه بعدی این نشست اما حضور «ه- م» در کنار علی کفاشیان در جلسه با مسوولان ای.اف.سی است. با توجه به ابهامات مالی به وجود آمده در بودجه و مناسبات مالی فدراسیون فوتبال که با اعتراض مجمع و وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی هم مواجه شده است، مسوولان مدت هاست تاجر دوبی نشین را به کشور احضار کرده اند تا با حضور در ایران نسبت به پرداخت بخش قابل توجهی از بودجه فدراسیون فوتبال به حساب شخصی او در دوبی، توضیحات خود را ارایه بدهد. حتی برای حضور «م» در ایران مهلت دو هفته ای تعیین شده بود که این فرد هنوز با وجود پایان این مهلت از مدت ها پیش حاضر نمی شود به ایران سفر کند. «م»حتی حاضر نشد به خاطر اتفاقات رخ داده با تیم ملی به ایران بازگردد و در امارات کاروان تیم ملی را ترک کرد و حاضر نشد به تهران بیاید. به این ترتیب حضور فردی که توسط مقامات و مسوولان قضایی به کشور احضار شده در چنین نشستی در نوع خود قابل توجه است.

به هر صورت سوال اصلی اینجاست که چطور این فرد غیرمسوول می تواند کفاشیان و تیم های ملی را در سفرهای خارجی همراهی کند، اما حاضر نیست برای پاسخگوی و رفع ابهامات به ایران بیاید.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.