۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 274789

رئیس انجمن سینماداران به مجلس پیشنهاد کرد که بودجه‌ای را برای به روز کردن و تجهیز سینماهای فرسوده لحاظ کند.

یک پیشنهاد سینمایی به مجلسی‌ها
محمدقاصد اشرفی در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره استقبال مردم از پردیس‌های سینمایی و عدم گرایش آن‌ها به سینماهای قدیمی گفت: این موضوع به سلیقه مردم برمی‌گردد، اما در هر حال یک سالن سینما باید هویت سینمایی داشته باشد، البته پردیس‌ها با توجه به امکاناتی که دارند می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

وی در عین حال تأکید کرد: به عنوان یک سینمادار معتقدم بعضی از پردیس‌ها هنوز تعریف هویت سالن سینما را ندارد. مثلا یکی از ویژگی‌های سالن سینما این است که به اندازه نصف فضای سالن، سالن انتظار داشته باشند یا مواردی از این دست.

اشرفی همچنین خاطرنشان کرد: هر چند بسیاری از تماشاگران از پردیس‌ها استقبال می‌کنند اما هنوز تماشاگرانی هستند که به سینماهایی می‌روند که با آن‌ها خاطره دارند و این چنین است که گاه می‌بینیم افراد سالخورده به سینماهای قدیمی مراجعه می‌کنند، چون سال‌ها با این سینماها خاطره داشته‌اند و برایشان حالت نوستالژیکی دارد.

رئیس انجمن سینماداران یکی از دلایل استقبال مردم از فیلم‌ها را خود فیلم‌ها دانست و توضیح داد: خود فیلم هم باید پتانسیل جذب تماشاگر را داشته باشد و این‌گونه نیست که همه فیلم‌ها در پردیس‌ها و مجموعه‌های سینمایی با اقبال مخاطب روبرو شود. حتی می‌بینیم بعضی فیلم‌ها در سینماها مستقل هم با استقبال خوب تماشاگران روبرو می‌شود.

او در ادامه از مجلس و شهرداری خواست برای به روز کردن سینماهای قدیمی‌تر تدبیری بیاندیشند.

اشرفی توضیح داد: شهرداری و وزارت ارشاد باید کمک کنند تا سینماهای قدیمی‌تر تجهیز و حتی بعضی از آن‌ها به پردیس تبدیل شوند، در حال حاضر فروش بعضی از این سینماها پاسخگوی امور روزانه‌شان نیست بنابراین خودشان نمی‌توانند در این زمینه عمل کنند.

او از مجلس درخواست کرد بودجه‌ای را برای تجهیز سینماهای قدیمی‌تر اختصاص بدهد و یادآور شد: شاید مسوولان ما از بخشی از امور سینما باخبر باشند و مسائل روز را رصد کنند اما بسیاری از آن‌ها از بافت و موقعیت سینماها اطلاع چندانی ندارند، در حالی که با به روز کردن سینماها و سالن‌های فرسوده می‌توان به افزایش تولید و اشتغال‌زایی هم دست یافت و حتی وزارت کار هم می‌تواند در این زمینه وارد عمل شود.

اشرفی ادامه داد: ساخت پردیس‌های سینمایی یکی از راه‌های اشغال‌زایی است، ضمن اینکه با این شیوه بسیاری از فیلم‌ها که در حال حاضر امکان اکران پیدا نمی‌کنند نیز می‌توانند نمایش داده شوند. بنابراین این موضوع به نفع همه است. اگر می‌خواهیم سینمای ایران را در سطح دنیا مطرح کنیم باید برنامه مدون و طولانی مدتی داشته باشیم تا سالن‌هایمان استاندارد شوند.

این سینمادار پیشکسوت در بخش دیگری از این گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی میزان فروش فیلم‌های نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته توضیح داد: شرایط امسال با پارسال متفاوت بود. در وهله اول با ایام فاطمیه مواجه شدیم که عملا سینماها دو روز تعطیل بود و همین تعطیلی تأثیر زیادی بر فروش آثار گذاشت. ضمن اینکه فیلم‌های امسال نسبت به سال گذشته دیرهنگام اکران شدند، در حالی که پارسال اکران نوروزی از 15 اسفند آغاز شد و در همان فاصله 15 روزه مردم از نمایش فیلم‌ها باخبر شدند.

اشرفی یکی دیگر از موارد تأثیرگذار بر فروش فیلم‌ها را پخش نشدن تیزر تلویزیونی دانست و افزود: تیزر تلویزیونی تأثیر بسیاری بر شناساندن فیلم به مخاطبان دارد و زمانی که پخش تیزرها آغاز شد، تأثیر زیادی بر فروش فیلم‌ها گذاشت.

او با اشاره به دغدغه مردم نسبت به مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: عید امسال بسیاری از مردم دغدغه تفاهم هسته‌ای را داشته و مداوم پیگر اخبار آن بودند و همین موضوع نیز بر فروش فیلم‌ها تأثیرگذار بود. خوشبختانه از روزی که نتیجه توافقات اعلام شد بار دیگر نشاط و شادابی به جامعه بازگشت و فروش فیلم‌ها اوج گرفت که هنوز هم ادامه دارد.

محمدقاصد اشرفی در پایان ابراز امیدواری کرد: با به نتیجه رسیدن توافقات هسته‌ای و نیز با پخش تیزر تلویزیونی فیلم‌های نوروزی این فیلم‌ها در ایام باقی مانده از اکران‌شان به فروش متعادلی دست پیدا کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.