۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
کد خبر: 275869

پس از 35 قسمت‌، فصل نخست سریال «در حاشیه» به پایان می‌رسد و روند تولید فصل دوم آغاز می‌شود؛ روندی که قطعاً در همان لوکیشن کنونی واقع در ساختمان انتشارات وزارت امورخارجه پی گرفته می‌شود اما احتمالاً با تغییر دکور همراه خواهد شد، چرا که قطعاً مضمون فصل دوم تغییر می‌کند و احتمالاً همان ماجرای راه اندازی «آسایش سالمندان» به عنوان مضمون فصل بعدی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

تغییر «در حاشیه» از بیمارستان به آسایشگاه
سریال «در حاشیه» با حواشی فراوان در جدول پخش باقی ماند و اکنون با همان مضمون پزشکان روی آنتن می‌رود اما این رویه چندان طولانی نخواهد بود و پس از حدود سی و پنج قسمت از این سریال، مضمون این مجموعه کمدی تغییر خواهد کرد و احتمالاً به آسایشگاه سالمندان تغییر خواهد یافت؛ ایده‌ای که در همان زمان افزایش فشارها و پیش از آغاز پخش نیز مطرح شده بود و حال در حال نهایی شدن است.

به گزارش «تابناک»؛ بیش از دو هفته از آغاز جنجالی پخش مجموعه نود قسمتی «در حاشیه» که پیش‌تر با عنوان «اتاق عمل» شناخته می‌شد از تلویزیون، می‌گذرد؛ مجموعه کمدی به کارگردانی مهران مدیری که بیمارستان و پزشکان را دستمایه شوخی قرار داده بود و هرچند در همان قسمت ابتدایی، شخصیت‌های اصلی را یک پزشک فاقد مدرک و یک پزشک دارای مدرک بی‌اعتبار قرار می‌دهد اما با این حال شدیدترین انتقادات ممکن را از سوی گروهی از پزشکان متخصص در پی داشت.

تولید مجموعه نود قسمتی مهران مدیری برای تلویزیون به قسمت هفتم رسیده بود که همه چیز متوقف شد و این توقف علت مشخصی داشت. از یک سو، اعتراض‌هایی درباره تولید این مجموعه با ارسال نامه نظام پزشکی مطرح شده بود و از سوی دیگر، تصمیم‌گیرندگان رسانه ملی که باید استمرار تولید این سریال تلویزیونی را با‌‌‌ همان رویه گذشته تأیید می‌کردند، در حال تغییر بودند و به همین دلیل، پروژه مدیری عملاً در وضعیت تعلیق قرار گرفت.

در راستای همین نامه‌نگاری نظام پزشکی بود که علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، با اشاره به دیدگاه نظام پزشکی در زمینه سریال «در حاشیه» گفت: «ما مخالف طنز فاخر نیستیم، ولی باید شأن جامعه پزشکی نیز رعایت شود، به هر حال پزشکی ایران در دنیا به خصوص در منطقه، جایگاه ویژه‌ای دارد و نامه‌ای که درباره این سریال به مسئولان رسانه ملی نوشته شد، بر اساس درخواست انجمن‌های علمی و پزشکی بود‌».

 
ماجرا آنچنان بالا گرفت که جایگزینی «اتاق سالمندان» مطرح ‌و حتی جلساتی برای تغییر سوژه سریال مدیری نیز مطرح شد؛ اما لوکیشن سریال مدیری که ماهیانه ۶۰ میلیون تومان هزینه‌ دارد و به لطف مخالفان این سریال برای مدتی خاک می‌خورد و همچنین سایر هزینه‌های پیش تولید، تغییر کامل سوژه سریال را دشوار ساخته بود و بنابراین قرار شد، پروژه «در حاشیه» همچنان فعال باشد.

این‌گونه بود که قسمت‌هایی از این سریال با حذف و اضافه‌هایی همراه شد تا نظر پزشکان نیز تامین شود و در پاسخ به پیش‌داوری صورت پذیرفته از سوی نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قدمی برداشته شده باشد اما اصلاحات نه تنها نظر پزشکان را تامین نکرد، بلکه سازمان نظام پزشکی رسماً صفحه‌ای با محوریت کمپین تجمع علیه این سریال به راه انداخت و پزشکان متخصص و برخی دیگر نیز شدیدترین واکنش‌ها را از خود بروز دادند؛ واکنش‌هایی که با تهدیدهایی نیز همراه شد.

هرچند مجموعه تازه مهران مدیری با نقدهایی از منظر کیفی همراه است اما اگر همه فشارها و خطوط قرمزی که برای تولید کمدی با مضمون پزشکان پیش پای گروه مدیری به وجود آمده را در نظر گرفت، «در حاشیه» تا اینجا نمره قبولی گرفته و با توجه به آنکه بالاخره با واکنش افکارعمومی نسبت به انتقادات نابجای گروهی از پزشکان، این گروه عقب نشینی کردند و پخش «در حاشیه» با آرامش داده می‌یابد اما این استمرار پخش تا قسمت سی و پنجم ادامه خواهد داشت.

پس از این قسمت‌ها، فصل نخست سریال «در حاشیه» به پایان می‌رسد و روند تولید فصل دوم آغاز می‌شود؛ روندی که قطعاً در همان لوکیشن کنونی واقع در ساختمان انتشارات وزارت امورخارجه پی گرفته می‌شود اما احتمالاً با تغییر دکور همراه خواهد شد، چرا که قطعاً مضمون فصل دوم تغییر می‌کند و احتمالاً همان ماجرای راه اندازی «آسایش سالمندان» به عنوان مضمون فصل بعدی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

باید صبر کرد و دید که آیا در همین فصل نخست، سریال «در حاشیه» به نقطه اوج و مطلوب مخاطب خواهد رسید و در این شرایط، با تغییر مضمون همچنان مخاطب پیگیر کنونی‌اش را حفظ خواهد کرد و موقعیت‌های جذابی شبیه به آنچه اکنون خلق شده را می‌توان در فصل دوم نیز مشاهده کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شادی IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    1 0
    سلام ، واقعا این همه انتقاد برای چیه ؟ مگر فقط پزشکان درس خوندن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این همه طنز ساخته شد برای قشر های مختلف مگه چند سال پیش طنزی نساختند در رابطه با مهمانداران و خلبانان ؟؟ اصلا اعتراضی کردند ؟ این سریال برای مردمه هر کسی دوست نداره خب نگاه نکنه
  • حمید IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    1 0
    از قدیم گفته اند : واقعیت همیشه تلخه.