قدس آنلاین - ایلام – غلامرضا محمدمرادی: فرهنگیان ایلامی امروز با تجمع اعتراض آمیز در مقابل آموزش و پرورش شهرستان ایلام، اعتراض خود را نسبت به وعده های محقق نشده دولت در قبال فرهنگیان نشان دادند.

 وضعیت معیشتی فرهنگیان بغرنج است/دولت  بدون تبعیض خواسته ها و مطالبات فرهنگیان را برآورده سازد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، جمعی از معلمان و بازنشستگان فرهنگی که در 10 اسفند ماه گذشته در اعتراض به بی توجهی های وزارت آموزش و پرورش در مقابل آموزش و پرورش شهرستان ایلام تجمع کرده بودند، امروز نیز پس از گذشته حدود 45 روز و در پاسخ به عدم تحقق وعده های مسئولان وزارتخانه مربوطه، دوباره در جلوی این اداره تجمع کرده تا شاید با اعتراض سکوت خود، گوش شنوایی را برای شنیدن خواسته هایشان پیدا کنند.

خبرنگار ما با حضور در جمع فرهنگیان با تعدادی از آنان به گفتگو نشسته که از مدنظرتان می گذرد:

یکی از فرهنگیان با بیان اینکه دولت و وزارت آموزش و پرورش در بین فرهنگیان تبعیض قائل می شوند و این تبعیض بسیار دردناک و عذاب آور است، می گوید: یک معلم وقتی این تبعیض ها و بی عدالتی ها را می بیند، نمی تواند آنچنان که باید و شاید علم و دانسته های خود را به فرزندان این مرز و بوم انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه نقش معلمان در تربیت و پرورش آینده سازان مملکت انکار نشدنی است، اظهار می دارد: معلم وقتی در سر کلاس درس حاضر می شود نبایستی دغدغه معیشت خانواده را داشته باشد، نبایستی به فکر اقساط معوقه اش باشد، بلکه باید با فراغ بال تنها به فکر ارائه مطالب علمی و آموزشی جدید به فرزندان این ملت باشد تا آینده مملکت تضمین شده و با پرورش افراد خبره و عالم، کشور را در مقابل بدخواهان بیمه کنند.

یکی دیگر از معلمان که در این تجمع اعتراض آمیز شرکت دارد با بیان اینکه این اجتماع معلمان، همگام اجتماع صنفی معلمان در سراسر کشور برگزار شده و این صنف وابسته به هیچ حزبی نیست و فقط دنبال احیاء حقوق معلم هاست، می گوید: معلم ها وقتی خود را با دیگر ارگان های دولتی مقایسه می کنند می بینند که در حقشان تبعیض صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حقوق معلم ها تا دهم ماه بیشتر کفاف نمی کند و بیشتر اقساط فرهنگی ها عقب افتاده و حقوق و مزایای معلم ها دچار غفلت شده است، اظهار می دارد: خواسته معلم ها تامین معیشت همگام با سایر نهادهای دولتی است، مزایایی که ما داریم نسبت به بقیه کمتر است حق مسکن، حق ایاب و ذهاب، حق خانوار را مثل دیگران نداریم، اما در فیش های سایر ارگان ها این موارد وجود دارد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع فرهنگیان با بیان اینکه این تجمع کاملاً صنفی است و به هیچ عنوان سیاسی نیست، می گوید: با جدیت خواسته های فرهنگیان ایلامی را از طریق فراکسیون آموزش و پرورش مجلس و از طریق وزارت خانه تا حل کامل موضوع پیگیری خواهم کرد.

دکتر احمد شوهانی با اشاره به اینکه از وضعیت معیشتی فرهنگیان اطلاع کامل دارم، اظهار می دارد: وضعیت معیشتی بسیاری از فرهنگیان بغرنج است و تلاش می کنیم که با همدلی و همزبانی دولت و مجلس این مشکل برای همیشه مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه پیگیر وضعیت رتبه بندی، بیمه طلایی و سایر مشکلات فرهنگیان است، می افزاید: فرهنگیان قشر زحمت کش جامعه هستند و امیدواریم دولت نیز بدون تبعیض خواسته ها و مطالبات فرهنگیان را رصد کرده و خواسته های آنان را برآورده سازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با درخواست از فرهنگیان و معلمان برای خویشتنداری، خاطر نشان می سازد: عاجزانه از فرهنگیان عزیز تقاضامندم که در این برهه زمانی حساس، خویشتنداری کرده و موجبات سوء استفاده دشمنان را فراهم نکنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام نیز با حضور در جمع همکاران فرهنگی خود با بیان اینکه دغدغه ها و مشکلات همکاران خود را به آموزش و پرورش استان کاملاً انتقال می دهیم، می گوید: از طریق اداره کل تمامی خواسته ها و مطالبات همکاران فرهنگی را با جدیت تمام پیگیری خواهیم کرد.

جاسم ولدبیگی با ابراز امیدواری برای حل دغدغه ها و مسائل فرهنگیان شهرستان ایلام، می افزاید: مشکلات فرهنگیان متعدد است و تنها خواسته آنها مشکلات معیشتی نیست و دغدغه اصلی آنها تبعیض هایی است که در بین کارکنان دولت وجود دارد و تلاش می کنیم تا در دولت تدبیر و امید این مشکلات برای همیشه از بین برود و دیگر شاهد اینگونه تجمع های صنفی نباشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منوچهر IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    2 0
    دمتان گرم گل کاشتین اگر شرمنده شدیم نیامدیم ومثل اینکه پرشور تر از دفعه قبل بوده انشاءالله سری آخر است ک به زحمت می افتین
  • صادق روحی IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    2 0
    سلام ا ز پوشش خبری به موقع شما کمال تشکر راداریم دست گلتان درد نکند
  • معلم IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    0 0
    فقط حقمان بدهید'مازادها خواه نیستیم' به همه ی شاگردانشان که روزگاری در کلاس هایمان درس خوانده اند می گویم لطفا استان به معلمان هم باشد'