۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 281337

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران معتقد است که بزرگترین دغدغه این روزهای دپارتمان داوری هماهنگی داوران برای دو دیدار باقیمانده لیگ است. [اصفهانیان: نام داور دربی سکرت است]

اصفهانیان و   نام داور دربی

نگاه ویژه ای به دربی داریم

با وجود اینکه یک هفته تا شهرآورد پایتخت بین تیمهای استقلال و پرسپولیس باقی مانده همه در مورد این بازی از ما سوال می کنند. در این مورد باید بگویم که از من سوال می کنند که به دلیل اینکه استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی نیستند، تمرکز کمیته داوران روی 4 تیم اول لیگ در هفته پایانی است. باید بگویم که اصلا اینطور نیست. سرخابی حتی اگر برای قهرمانی نجنگند هم چون هواداران زیادی در کل ایران دارند بازی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پس ما هم مثل همیشه نگاه ویژه ای به این بازی داریم. البته هنوز نمی توان نام داور را بگویم .

همین که جلالی عذرخواهی کرد، کافی است

برخورد اقای جلالی با آقای فغانی را نمی پسندم. دیدید که انتقادهایی هم که ایشان به کار داوری داشت اشتباه بود و بعد از آنالیز کارشناسان داوری حتی خود آقای جلالی هم این مساله را پذیرفت. خود ایشان هم عنوان کرد که حرکت ایشان نسبت به آقای فغانی اشتباه بوده و از این بابت هم عذرخواهی کرد. همین که ایشان متوجه شد که کار اشتباهی کرده و از این بابت عذرخواهی کرد برای کمیته داوران کافی است. همانطور که داوران هم اگر اشتباه تاثیر گذاری داشته باشند، باید عذرخواهی کنند. البته اگر چنین اتفاقی بیفتد ما محرومیتهایی هم برای داوران در نظر می گیریم که علنی نمی شود.

رسیدگی به قضاوت داوران لیگ

اعتراض ها نسبت به قضاوت داوران در لیگ برتر و مخصوصا لیگ یک در این فصل زیاد بوده، اصفهانیان در این مورد پاسخ داد که متاسفانه بین داورهای پیشکسوت و جوان فاصله افتاده است. البته در این فصل ما از داوران جوان استفاده کردیم که باید به آنها هم این فرصت داده شود که بتوانند تجربه کسب کنند. البته اینطور هم نیست که داوری بدون طی کردن لیگ سه، لیگ دو و لیگ لیگ به لیگ برتر بیاید . ضمن اینکه دپارتمان داروی برای رسیدگی به کار آنها تمام بازیها را آنالیز می کند و گزارش هفتگی هم به من داده می شود که معمولا من با همکارانم در فدراسیون مورد بررسی قرار می دهیم.

حضور کامرانی فر در کمیته داوران

آقای کامرانی فر به دلیل مشکلاتی که داشتند از داوری خداحافظی کردند. اما تجربیات بین المللی ایشان در این رشته و همچنین دو بار حضور او در رقابتهای جام جهانی و همچنین المپیک باعث می شود تا ما از او در کمیته داوران استفاده کنیم.

انتخاب داوران هفته پایانی بزرگترین دغدغه کمیته داروان

در حال حاضر با توجه به حساسیت بازیهای لیگ در دو هفته باقی مانده در میان تیمهای بالای و قعر جدولی، ما دغدغه زیادی برای هماهنگی بازیها داریم. جلسات متعددی هم در این زمینه داشتیم که معلوم شود کدام داوران باید چه دیداری را قضاوت کند. من از رسانه ها هم سپاسگزارم که پیگیر مسائل مربوط به داوری هستند و در این زمینه دغدغه خاطر دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.