کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است در نشست 2015 ایالات متحده آمریکا- مجمع جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و همچنین آمریکا- کشورهای شرق آسیا در کوآلالامپور مالزی شرکت کند.


اوباما در 2 نشست آمریکا با کشورهای آسیایی شرکت می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "بنیامین رودز"، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که "باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل خود را برای شرکت در این نشست و دیدار با مقام‌های ارشد از 10 عضو آ.سه.آن اعلام کرده است.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است، اوباما به دنبال شرکت در نشست آمریکا- آ.سه.آن و نشست شرق آسیا است که اواخر سال جاری میلادی در مالزی برگزار می‌شود. این نشست درباره اوضاع امنیتی، سیاسی و اقتصادی و همکاری میان تمام کشورهاست.

در حال حاضر آمریکا به صورت فعالانه در حال مذاکره درباره توافقات تجارت آزاد میان کشورهای آسیایی شامل 10 کشور عضو آ.سه. آن از جمله اندونزی، مالزی و ویتنام با آمریکا است.

مساله توافقات تجاری آزاد میان آمریکا و کشورهای آسیایی بخشی از استراتژی "محور پاسیفیک" 2011 اوباما محسوب می‌شود. در آن زمان رئیس جمهوری آمریکا ضرورت همکاری‌های امنیتی نزدیک‌تر در منطقه و ایجاد روابط اقتصادی با شرکای آسیا- اقیانوسیه‌ خود را مطرح کرده بود.

توافقات تجارت آزاد قرار است به بزرگترین توافقات تجاری آزاد با 12 کشور شامل استرالیا، ژاپن، مکزیک و کانادا تبدل شود. انتظار می‌رود که این توافق 40 درصد اقتصاد جهان را پوشش دهد.

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.