قدس آنلاین: شهردارمشهد با مدیران عامل بنیادهای زائرامام رضا(ع) از32 استان کشور در سالن جلسات شهدای شهرداری مشهد دیدار و گفتگو کرد .

 شهرستانها  برای احداث زایر سرا در مشهد هزارو 200 هکتار زمین با پروانه رایگان می گیرند

به گزارش سرویس خراسان قدس آنلاین ، شهردارمشهد، در اولین  نشست  مدیران عامل بنیادهای زائرامام رضا(ع) استانهای کشور، اظهارداشت: بنیاد زایرسراهای استانها درمشهد برای زایران بی بضاعت پیرو تاکیدات رهبری  راه اندازی شده است.

سید صولت مرتضوی با بیان اینکه  برای احداث زائرسرا به  هرشهرستان در مشهد هزارو 200 هکتارزمین با پروانه رایگان  ارایه می شود گفت: 150 میلیارد تومان اعتبار عمرانی به شهرداریها تعلق می گیرد اگر سالی یک میلیارد سرجمع کنند، سالی  یک زائرسرا به بهره برداری می رسد.

وی گفت: همه مشکلات محاسباتی و بازرسی را شهرداری مشهد برای ساخت این زائرسراها به عهده می گیرد.

شهردارمشهد از مدیران عامل بنیاد های زائر امام رضا(ع) خواست که با برگزاری همایش ها و جلسات مختلف  و ساخت تیزرهای تبلیغاتی و همکاری برای برنامه سازی پیرامون موضوع ساخت برنامه درباره زائرسراها، در استانهای خود تبلیغات  کنند.

مرتضوی با بیان اینکه بعضی استانها بضاعتی  از لحاظ مالی ندارند، گفت: استان خراسان جنوبی که از استانهای محروم هست اکنون زائرسرایی با 24 سوییت اقامتی برای استان خود دارد.

وی  ضمن اشاره به بی بضاعتی برخی استانها از لحاظ مالی  از مدیران بنیادهای زایر استان ها خواست خود زائرسرا بسازند و خودشان مدیریت آنها را به عهده بگیرند، زیرا که قطعا هیچ چیزبالاتر از کمک به بحث زایران بی بضاعت نیست.

درادامه این نشست، حجت الاسلام خادمی، مشاورشهردارمشهد اظهارداشت: مدیران عامل بنیادهای زائرامام رضا (ع) امروز ضمن بازدید از مجموعه های مختلف این زائرسراها  با امام جمعه مشهد هم دیدارداشتند.

خادمی گفت: مجموعه زائرسراهای استانها به همت خیرین  در منطقه ثامن  و منطقه 4 و 5 و 8 شهرداری مشهد آغاز به کار کردند.

وی افزود:بنیاد زائر امام رضا (ع) پیگیر جدی برای به ثمر نشستن فرمایش آقا برای ساخت زائرسراها برای  زایران بی بضاعت است.

خادمی گفت : این بنیاد  با جلسات راهبردی درنظردارد،زائرسراهایی را تا تابستان آماده و درایام نوروز ، گزارش خوبی ازاین خدمت رسانی به حضرت آقا بدهد.

در ادامه سید حسن خادمی، مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا (ع) گفت: ساخت زائرسراها سه بخش دارد، بخش اول زائرسراهای پیشتاز هستند که تعدادی در مرحله اجرا قراردارند که از 9 پروژه این زائرسراها، حداقل 2 پروژه امسال به بهره برداری می رسد.

خادمی با اشاره به بخش دوم که زائرسراهای پروژه استانی هستند،افزود: بین 23 استان براساس قرعه کشی سال 93 ،در 4 منطقه شهرداری ، زمین توزیع شد.

او با بیان اینکه، بعضی استانها هنوز برای زمین و آغاز عملیات اجرایی  مراجعه نکردند،افزود: بخش سوم زائرسراها، حسینیه های زائرپذیر هستند .

وی اظهارداشت : حسینیه ها طبق مصوبه شورای شهر تا بافت 2 هزار هکتاری می توانند  مجوز رایگان گرفته وطبقات بالای حسینیه را زائرسرا بسازند.

خادمی گفت: بیش از 50 پرونده حسینیه برای احداث زائرسرا توسط کمیته بررسی بنیاد های زائر امام رضا(ع) تاکنون بررسی شده است.

درپایان این نشست ، پرسش و پاسخ مدیران عامل بنیادهای زائر امام رضا(ع)استانهای کشور با حضور شهرداران منطقه ثامن، منطقه 8 و 4 و 5 و  شهردار مشهد مطرح شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.