۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 287436

رییس شواری اسلامی شهر تهران گفت: تفکر شیعی و اسلامی موجب شده تا نظام انقلاب اسلامی حفظ شود.

سخنرانی "چمران"نیمه‌تمام ماند

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در مراسم سالروز رحلت امام خمینی (ره) در بجنورد افزود: اگر این تفکر در بین مردم وجود نداشت چیزی از این نظام و همچنین چیزی از اسلام در طول تاریخ باقی نمی ماند.

وی با اشاره به تقارن روز نیمه شعبان با رحلت امام راحل اظهار کرد: تقارن این دو روز خاص معانی خاصی را به ذهن می آورد که چگونه شده نیمه شعبان روز ولادت امام زمان(عج) با روز رحلت امام همزمان شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ظالمان و مستکبران عالم با بحث ولایت و وصایت مشکل دارند، ادامه داد: ولایت ادامه پیدا خواهد کرد تا به دست امام عصر(عج) برسد. همه مسلمان بر این معتقد هستند که امام زمام(عج) ظهور پیدا خواهد کرد البته سایر ادیان نیز بر ظهور منجی عالم معتقد هستند.

چمران افزود: دنیای ما دنیای جاهلی است، در زمان پیامبر اکرم(ص) بر اثر جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند. دنیای امروز از لحاظ تکنولوژی پیشرفت کرده است اما جاهلیت مدرن آن را فرا گرفته و از لحاظ اخلاقی در شرایط مناسبی قرار ندارد.

وی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها با نام آزادی اگر بر تن دختری دامن زیر زانو باشد او را به مدرسه راه نمی‌دهند و ابرقدرت های مست از قدرت و ثروت؛ از سوی دیگر در آن سوی دنیا به مسلمانان یورش برده و گروه های تروریستی داعش و القاعده و طالبان را به جان مردم انداخته‌اند.

وی تصریح کرد: با پول مسلمانان کشورهای مسلمان را به جان یکدیگر انداخته، سلاح های خود را راهی منطقه کرده و از این طریق کارخانجات اسلحه سازی خود را رونق می بخشند، و آیا ظلمی بزرگتر از آن وجود دارد؟

رییس شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: اوباما در آن سوی دنیا نشسته است و می گوید ایران باید دین و اعتقاداتش را کنار بگذارد، این یعنی اصل نظام جمهوری اسلامی ایران. امام خمینی(ره) این امام عالم بزرگ دین و بی نظیر، بحث فقیه را بیان کردند.

وی تاکید کرد: البته قبل و بعد از امام خمینی(ره)، تعدادی از فقها نیز بحث فقه را بیان کردند اما امام راحل این موضوع را به عنوان یک روش و سیستم ارائه و سپس قیام کردند.

وی تصریح کرد: امام زمان(عج) به عنوان امام عصر وجود دارد و ظهور ایشان حتمی است و ولی فقیه کسی که مردم او را می پذیرد و برتر از دیگران از لحاظ علم و تقواست؛ نایب امام زمان می شود و در راس حکومت اسلامی قرار می گیرد.

 

به گزارش ایسنا، سخنرانی مهدی چمران به علت مشکل فشار خون نیمه کاره ماند و وی به منظور درمان به بیمارستان انتقال یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    1 0
    ازخداوند آرزوی سلامتی ایشانو می خوام