۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 289073

در حالی واریز یارانه نقدی خردادماه با تاخیر همراه شده که اکبر ایزدی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته، یارانه نقدی خرداد ظرف دو یا سه روز آینده تعیین تلکیف می‌شود.

تکلیف جدید یارانه‌ای که در راه است؟

به گزارش تسنیم، دولت معمولاً یارانه نقدی را طی روزهای 22 تا 23 هر ماه واریز می کند که این اقدام در خردادماه محقق نشده و امروز که بیست و سوم خرداد است، خبری از واریز یارانه نقدی نیست و مسئولان سازمان هدفمندی یارانه ها نیز اطلاع رسانی شفاف ندارند. در عین حال امروز رسانه‌های کشور از قول اکبر ایزدی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها نوشتند: یارانه نقدی خرداد ظرف دو یا سه روز آینده تعیین تلکیف می‌شود و به محض مشخص‌شدن زمان واریز یارانه نقدی خرداد‌، به مردم اطلاع‌‌رسانی خواهد شد.

تاخیر در واریز یارانه نقدی خردادماه که سه هفته پس از تاخیر در واریز بنزین سهمیه‌ای اتفقا افتاده است، برخی شبهات ایجاد کرده که آیا قرار است، تصمیم حذف سهیمه بندی بنزین، درباره یارانه نقدی هم تکرار شود و آیا بنابر گفته رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار است، تکلیف جدیدی برای یارانه نقدی تعیین شود؟

البته دولت در سال جاری طبق تکلیف قانون، فرایند حذف یارانه پُردرآمدها را با سرعت بیشتری کلید زده است که ممکن است، اقدام دولت برای حذف شمار بیشتری از اسامی پُردرآمدها از فهرست یارانه بگیران، واریز یارانه نقدی را به تاخیر مواجه کرده باشد.

طبق قانون بودجه سال 94، دولت باید در سال جاری یارانه نقدی 6 میلیون نفر از پُردرآمدها را حذف کند که بنابر گفته رسمی مسئولان، این رقم تا اردیبهشت ماه امسال به 300 هزار نفر رسیده بود ولی قرار شد این رقم از خردادماه که آیین نامه اجرایی تبصره 20 قانون بودجه هم مصوب شده، سرعت بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    1 0
    یعنی چی؟یعنی میخوان یارانه رو هم مثل سهمیه های بنزین بالا بکشن؟؟؟ ما این همه نفت و گاز داریم.ماهی چندر غاز کف دست مردم میذارن که صد برابر اونو پس میگیرن اینهمه ادا و اصول نداره که. قیمت اجاس و چیزیای دیگه ایی رو که تو این چند سال چند صد درصد بالا اوردین برگردونین به قیمت سابق بعد یارانه تونم ارزونی خودتون.آخه این چه سیاستیه که به این مردمی همیشه تو همه جا با نظام بودن(تو انقلاب تو جنگ تو انتخابات تو راهپیمایی ها و...)دارن اینهمه فشاراقتصادی میارن شاید این مزد همین همراهیاشون با نظامه؟روزای اول که میخواستن یارانه بدن میگفتن بعد از این وضع مردم خوب میشه و فلان و بهمان الان به همین 45000تومن چشم طمع دوختن؟