رئیس انجمن صنفی جایگاه داران بنزین مشهد گفت: پس از افزایش قیمت بنزین، میزان مصرف بنزین در مشهد ۲۰ درصد کاهش یافته است.

میزان مصرف بنزین در مشهد ۲۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، حسن ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه گران شدن هر کالایی افزایش استفاده از کالاهای جایگزین را در بر دارد، اظهار داشت: کاهش مصرف بنزین نیز تا حدودی افزایش مصرف گاز را به همراه داشته ولی نمی‌توان گفت که بی‌تأثیر بوده است.

وی از افزایش قیمت در حامل‌های انرژی تنها به عنوان یک راه‌حل نه چندان مؤثر برای کاهش مصرف یاد کرد و گفت: مهم‌ترین عواملی که می‌تواند به کاهش مصرف حامل‌های انرژی کمک کند آموزش و فرهنگ‌سازی است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران مشهد مقدس افزود: به عنوان مثال در حال حاضر بیشتر اتومبیل‌هایی که در سطح شهر تردد می‌کنند تک سرنشین هستند زیرا فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا دوچرخه هنوز میان مردم نهادینه نشده است.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین اقداماتی مثل تنظیم موتور اتومبیل نیز می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت داشته باشد ولی بسیاری از مردم جامعه به دلیل ناآگاهی این موارد را انجام نمی‌دهند خودروها آلودگی دوچندانی را تولید می‌کنند.

وی استفاده از گاز مایع به جای بنزین در خودروها را یک موضوع موقتی دانست و گفت: مردم باید بدانند که استفاده از جایگزین‌هایی مانند گاز برای خودروها اقدامی به صرفه اقتصادی نیست زیرا با افزایش قیمت بنزین می‌توان حدس زد که به زودی شاهد افزایش قیمت گاز نیز هستیم.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران مشهد مقدس یادآور شد: بنابراین بهتر است افراد به جای پاک کردن صورت مسأله به روش‌هایی روی بیاورند که مصرف هر نوع حامل انرژی را کاهشدهد و به حفظ محیط زیست نیز کمک کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.