روزنامه رسمی دولت روسیه در مقاله ای با بیان اینکه امید برای دستیابی به توافق جامع هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ تا ضرب الاجل ۹ تیر ماه افزایش یافته است، اعلام کرد: درباره ساز و کار لغو تحریم ها علیه ایران، توافق کلی به دست آمده است.

دستیابی به توافق کلی درباره لغو تحریم ها علیه ایران

به گزارش ایرنا، روزنامه 'راسیسکایا گازتا' ارگان دولت روسیه روز یکشنبه در مقاله خود نوشت: مذاکرات 6 میانجی بین المللی و ایران برای تنظیم متن توافق جامع و حل مسایل مربوط به پرونده هسته ای ادامه دارد و سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه به نمایندگی از این کشور در مذاکرات شرکت دارد.

در این گزارش آمده است: بر اساس ارزیابی ریابکوف، مذاکرات در سطح مدیران سیاسی وزارت خارجه ایران و گروه 1+5 بیش از میزان پیش بینی شده، با موفقیت برگزار شد.

این روزنامه روسی نوشت: 'طرف های مذاکره کننده در مورد قطعنامه آینده شورای امنیت سازمان ملل در باره لغو تحریم های ایران به پیشرفت هایی دست یافتند. در این رابطه امید برای کسب توافق جامع تا روز سی ام ماه ژوئن (9 تیر ماه) میان ایران و 1+5 افزایش یافته است.'

روزنامه روسی خاطرنشان کرد: در وهله اول در مورد ساز و کار لغو تحریم های ایران توافق کلی به دست آمده است و این محدودیت ها با توجه به ارزیابی آژانس بین المللی انرژی اتمی برطرف می شود و بدون مجوز شورای امنیت دوباره اعمال نخواهد شد.

این روزنامه روسی در ادامه مقاله خود نوشت: علاوه بر آن، ایران متعهد می شود از توانمندی خود برای غنی سازی اورانیوم بکاهد و طرح های غنی سازی در این کشور تحت کنترل بین المللی در می آید.

در این مقاله با استناد به اظهارات ریابکوف به نزدیک شدن ایران و روسیه به توافقی در مورد شاخص های انتقال مواد هسته ای اضافی ایران به روسیه اشاره و خاطرنشان شد: طرف روسی برای بررسی گزینه های مختلف در مورد انتقال مواد هسته ای ایران آمادگی دارد.

راسیسکایا گازتا در پایان مقاله خود با اشاره به اهمیت کسب توافق جامع نوشت: متن توافق جامع هسته ای باید تا سی ام ژوئن مورد موافقت قرار گیرد و کسب این توافق، مسیر برای لغو تحریم های بین المللی در مورد ایران را در ازای تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هموار می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن مردانی IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    10 46
    تاتحریم هابرداشته نشود مذاکرات باید لغوشود
  • محفوظ IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    7 0
    انشاالله هرچه خواهش دله نه ان میشه هرخدکه خدابخادهمان میشه
  • علی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
    5 0
    تحریمهاباید برداشته شود