یک مقام نزدیک به هیأت کنسولی ایران اخبار منتشره مبنی بر توافق ایران و استرالیا برای بازگرداندن اجباری پناهجویان ایرانی را رد کرد و گفت: چنین موضوعی درست نیست و توافقی در این خصوص صورت نگرفته است.

توافق تهران - کانبرا برای بازگرداندن اجباری پناهجویان ایرانی از استرالیا تکذیب شد
 
 
  •  

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست کنسولی جمهوری اسلامی ایران و استرالیا برگزار شد. 

در پایان دو روز رایزنی‌های کنسولی بین جمهوری اسلامی ایران و استرالیا به ریاست مدیران کل کنسولی دو کشور، افزایش تسهیلات روادیدی و مسافرت اتباع یکدیگر برای گردشگری، تجارت و سرمایه گذاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

افزایش تسهیلات برای تردد آسان‌تر اتباع دو کشور در زمینه‌های گردشگری، بازرگانی، گسترش تبادلات دانشگاهی و اعطای بورس تحصیلی متقابل، گشایش نمایندگی‌های کنسولی، همکاری پلیس دو کشور برای مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان، بررسی چگونگی کمک به حل مشکل پناهجوهای ایرانی در اردوگاه‌های مهاجران که در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارند، تسهیلات برای مأمورین و دارندگان گذرنامه‌های سیاسی و خدمت و ... از جمله مطالب مورد بحث طرفین بود.

چگنی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ایران با پیتر دوتون وزیر مهاجرت استرالیا نیز در حاشیه اجلاس مذکور دیدار و گفت‌وگو کرد.

یک مقام نزدیک به هیأت کنسولی ایران برخی اخبار منتشره مبنی بر توافق دو طرف برای بازگرداندن اجباری پناهجویان ایرانی را رد کرد و گفت: چنین موضوعی درست نیست و توافقی در این خصوص صورت نگرفته است؛ سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آزادی عمل اتباع خود برای گزینش محل اقامت و شغل خود می‌باشد و چنانچه کسی از اتباع کشورمان قصد بازگشت به ایران را داشته باشد این بازگشت بایستی داوطلبانه و فارغ از هرگونه اجبار صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.