لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه اعلام کرد که ضمن ملاقات با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در روز دوشنبه آتی، موضع ایران را پیش از انجام آخرین دور مذاکرات هسته ای که متعاقباً در هفته جاری آغاز خواهد شد، مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

فابیوس برنامه ملاقات خود با ظریف را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، این ملاقات دو جانبه در حاشیه اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با ملاقات ظریف و تمام طرفهای مذاکره کننده اروپایی با ایران دنبال خواهد شد.

فابیوس در قاهره به خبرنگاران گفت: تا پایان هفته آینده، این وزیران وارد مذاکرات خواهند شد و لذا من دوست دارم گفت وگویی با ایرانیان داشته باشم.

ایران در تاریخ دوم آوریل در لوزان به چارچوب یک توافق با آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان دست یافت. هدف طرفین، دستیابی به یک توافق نهایی تا 30 ژوئن (دهم تیرماه) است.

در ادامه گزارش رویترز آمده است: فرانسه یکی از سخت گیرترین طرفها برای اعمال فشار برای محدود ساختن فعالیت ایران و جلوگیری از دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته ای است؛ هرچند که تهران این نوع تلاش را همواره تکذیب می کند.

فابیوس گفت: من به ایرانیان توضیح خواهم داد که فرانسه خواستار یک توافق قوی است. اما این به معنای یک توافقنامه قابل تأیید است؛ چرا که یک توافق غیر قابل تأیید، اجرایی نیز نخواهد شد.

یک دیپلمات ارشد فرانسه در این باره اظهار داشت: قدرتها به فکر تمدید بلندمدت مذاکرات نبوده و بر دستیابی به یک توافق در حول و حوش 30 ژوئن تمرکز دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.