قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "ماراتن هسته ای 8 روز تاریخی" و "تغییر فاز مجلس" تا "حمله طالبان به پارلمان افغانستان روی آنتن زنده"

ماراتن هسته ای 8 روز تاریخی

دور پایانی مارتن مذاکره هسته ای آغاز شد. مذاکره کنندگان که باید طی 10 رور آینده، فرجام چالشی  12ساله را رقم زنند، رایزنی های مقدماتی را از لوکزامبورگ استارت زدند تا با آمادگی بیشتر روانه ایستگاه پایانی وین شوند. دیدار ظریف با سه همتای اروپایی خود، نشانی بود از جدیت طرفین برای ورود به آخرین دور مذاکرات هسته ای.

در همین راستا روزنامه "قدس" نوشت: "ظریف به غربی ها: زیاده خواهی نکنید تا توافق شود"

روزنامه "اعتماد" در تیتر یک خود نوشت: "وزرای خارجه در پی گره گشایی"؛ در این روزنامه می خوانیم: "دیدارهای ظریف با موگرینی، فابیوس و دیگر همتایان اروپایی خود با یک هدف برگزار شد، ایجاد عزم سیاسی برای توافق هسته ای"

روزنامه "هفت صبح" که این روزها کمتر تیتر یک های خود را به موضوعات سیاسی اختصاص می دهد؛ اینبار با بیان اینکه از دیروز فصل انتهای مذاکرات هسته ای با بیم ها و امیدهای همیشگی آغاز شد؛ در تیتر یک خود نوشت: "لوکزامبورگ؛ 10 روز سرنوشت ساز"

روزنامه "عصرایرانیان" با بیان اینکه "زمزمه های تمدید مذاکرات آغاز شد" در تیتر خودش به نقل از "عباس عراقچی" نوشت: "پیشرفت کار به اندازه انتظار نیست"

البته روزنامه "همبستگی" نیز از قول "عراقچی" نوشته است: "اختلاف نظرها در متن توافق جامع مقداری کم شده است." در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "ماراتن هسته ای به لحظات آخر خود نزدیک می شود"

روزنامه "ایران" از "دیدار ظریف با مثلث اروپایی" خبر می دهد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "آغاز دور پایانی مذاکرات"

"روزان" نیز از به شماره افتادن نفس مذاکرات تا پایان ضرب الاجل نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "ماراتن هسته ای 8 روز تاریخی"

***

حمله طالبان به پارلمان افغانستان روی آنتن زنده

يك هفته از نامه سرگشاده طالبان به رهبر داعش نگذشته، هفت عضو اين گروه ديروز به مقر پارلمان افغانستان حمله كردند تا نشان دهند طالبان همچنان از قدرت كافي براي تأثيرگذاري در معادلات قدرت در افغانستان برخوردار است. در اين حمله بيش از 30 تن زخمي و هفت مهاجم طالبان نيز به دست نيروهاي امنيتي كشته شدند.

روزنامه "قدس" از تحلیل کارشناس افغانی در گفت و گو با "قدس" می نویسد: "حمله به ساختمان پارلمان؛ نمایش نمادین طالبان"

روزنامه "شهروند" نیز با بیان اینکه "یک بمب گذار انتحاری و 6 مهاجم مسلح پارلمان را به آتش کشیدند"، تیتر زد: "حمله طالبان به پارلمان افغانستان"

روزنامه "همشهری" نیز از "حمله طالبان به پارلمان افغانستان روی آنتن زنده" خبر داد و  روزنامه "جوان" نیز در این خصوص تیتر زد: "مانور خونین طالبان مقابل پارلمان"

روزنامه "سیاست روز" از "لرزیدن پیاپی پارلمان افغانستان" نوشت. در این روزنامه می خوانیم: "پس لرزه های پیامدهای حضور اشغالگران ادامه دارد"

***

نژادپرستی و برده داری در «دی ان ای» ماست

روزنامه "عصرایرانیان" از واکنش اوباما به کشتار 9 سیاهپوست می نویسد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "برده داری بخشی از «ژن» آمریکایی هاست! برده داری هنوز در آمریکا درمان نشده است"

روزنامه "کیهان" نیز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داد. این روزنامه از واکنش "اوباما" به موج کشتار سیاه پوستان می نویسد. در این تیتر می خوانیم: "نژادپرستی و برده داری در «دی ان ای» ماست"

***

تغییر فاز مجلس

بهارستان در آستانه استیضاح وزیر آموزش و پرورش، موافق «عدم اعتماد» به فانی نیست. آخرین اطلاعات و اخبار حکایت از آن دارد که هیات رئیسه مجلس، هیأت رئیسه فراکسیون های اکثریت و اقلیت به همراه چهره های با نفوذ و برجسته مجلس موافق استیضاح «علی اصغر فانی» نیستند.

در همین راستا روزنامه "ایران" در تیتر یک خود نوشت: "مخالفت سران مجلس با استیضاح فانی"

روزنامه "ابتکار" نیز از تعدیل فضای بهارستان در آستانه استیضح فانی خبر می دهد. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "در چرایی تغییر فاز مجلس"

این روزنامه می نویسد: "در هفته‌های اخیر فضای مجلس به سمت تعامل بیشتر با دولت سوق پیدا کرده است. به نظر می‌رسد مجلس‌نشینان ضمن یافتن نگاه مثبت به اقدامات دولت به ویژه با توجه به نزدیک بودن زمان تعیین شده برای توافق جامع هسته‌ای بر اساس سیگنال‌های رسیده از سوی هر دو طرف، به محبوبیت گفتمان اعتدال در جامعه رسیده‌اند و سعی دارند ضمن طرح دیدگاه‌های معتدل‌تر، از این محبوبیت برای حضور دوباره در عرصه مجلس استفاده کنند."

روزنامه "شرق" نیز استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اشتباه استراتژیک دانست و در تیتر یخود نوشت: "صندلی فانی"

***

نجران در محاصره انقلابیون یمن

شكست‌آل‌سعود در جنگ يمن هر روز ابعاد تازه‌اي پيدا مي‌كند. منابع يمني روز دوشنبه از محاصره شهر نجران عربستان سعودي و احتمال سقوط اين شهر خبر دادند؛ تحولي كه نه تنها جنگ يمن را وارد مرحله‌اي جديد مي‌كند بلكه اعتبار شاه سلمان و پسرش را در معرض خطر جدي قرار مي‌دهد.

در همین راستا روزنامه "جوان" در تیتر یک خود نوشت: "نجران در محاصره انقلابیون یمن"؛ این روزنامه همچنین خبر از کشته شدن 11سرباز سعودی به دست یمنی ها و دستگیری 16نفر از آنان خبر می دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.