قدس آنلاین – سبزوار : رییس پایگاه انتقال خون  شهرستان سبزوار گفت: مردم این شهرستان در سه ماهه اول سالجاری سه هزار و ۲۸۶ واحد خون به این پایگاه اهدا کردند.

افزایش ۵/۶ در صدی اهداکنندگان مستمر خون در سبزوار

پرستو جمیلی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار  با بیان اینکه حدود 57 درصد از اهدا کنندگان خون این شهرستان در این مدت اهدا کنندگان مستمر بوده اند افزود :  تعداد اهداکنندگان مستمر خون در شهرستان سبزوار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/6 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد : اهدا کنندگان مستمر خون به  افرادی گفته می شود که دست کم دو بار در سال خون اهدا نمایند و  خون آنها جزء مطمئن ترین و سالم ترین اهداکنندگان خون به شمار می رود .  

جمیلی اضافه کرد : پایگاه انتقال خون سبزوار در بین پایگاههای اقماری استان خراسان رضوی بعد از مشهد رتبه دوم اهدای خون را در این مدت به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به افزایش اهدای خون در این شهرستان یاد آور شد : در مدت مزبور سه هزار و 954 داوطلب اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و 286 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی وی با بیاناینکه در سه ماهه اول امسال تعداد داوطلبان اهدای خون دو درصد و تعداد اهدا کنندگان خون نیز سه درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است تصریح کرد : در این مدت سه هزار و 413 واحد انواع خون و فرآورده های خونی به شش مرکز درمانی زیرپوشش پایگاه انتقال خون سبزوار ارسال شد.

جمیلی اهدای خون را مشارکت در حفظ و ارتقای سلامت بیماران دانست و اظهار داشت : اهدای خون سهیم شدن در خودکفایی ملی برای تهیه محصولات خونی است.

جمیلی افزود : نبود جایگزین مناسب برای خون، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های خونی و همیشگی بودن نیاز به خون و فرآورده های آن سبب شده است اهدای خون از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار شود.

وی از اهداکنندگان خون خواست با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فرآورده های خونی، نیاز همیشگی به فرآورده های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون، اهدای خون را منوط به مناسبت های مختلف مذهبی، ملی و شرایط خاص ننمایند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون سبزوار در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار پذیرای اهداکنندگان خون می باشد گفت : این پایگاه نیاز خون و فرآورده های خونی سه بیمارستان سبزوار و نیز بیمارستان های شهرستان های بردسکن، جوین و جغتای را تامین می کند. / انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.