تشکیل دولت مشارکت ملی را بررسی می کند عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله و نماینده این جنبش در نشست ژنو اعلام کرد که مولفه های سیاسی یمنی در حال حاضر تشکیل دولت مبتنی بر 'مشارکت ملی' میان همه گروهها را بررسی می کنند.

 جنبش انصارالله تشکیل دولت مشارکت ملی را بررسی می کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری اب پرس، حمزه الحوثی نماینده انصارالله در مذاکرات ژنو که 19 ژوئن ( 29 خرداد) بکار خود پایان داد، گفت: با بیشتر مولفه ها و جریان های سیاسی داخل یمن به ویژه گروههای جنوب کشور به صورت مداوم جلسه داشتیم و با آنها به تفاهم هایی رسیدیم.

وی افزود: رفتارهای کارشکنانه و مانع تراشی در مسیر مذاکرات هیات های سیاسی یمنی از زمان عزیمت به ژنو تا بازگشت به صنعا، نشان دهنده موضع ضعیف سازمان ملل در رابطه با تضمین تردد هیات های یمنی است.

الحوثی افزود: اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل به یمن قرار است به زودی برای بررسی انجام مذاکرات جدید جهت تکمیل مذاکرات قبلی بر اساس بیانیه شورای امنیت در چارچوب سفر خود به منطقه، عازم صنعا شود.

مذاکرات یمنی - یمنی که نیمه ژوئن جاری در ژنو برگزار شد، بدون دستیابی به هرگونه توافق با هیات اعزامی از ریاض درباره برقراری آتش بس، به پایان رسید.

عربستان در راه عزیمت هیات انصارالله برای گفت وگوهای یمنی - یمنی در ژنو که به دعوت سازمان ملل انجام شده بود، کارشکنی کرد و این هیات با تاخیر 24 ساعته به سوییس رسید.

عربستان همچنین بدون هیچ توجیه قانونی و بین المللی دیگری مانع از فرود هواپیمای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای رساندن کمک غذایی و دارویی به مردم جنگ زده یمن شده بود.

عربستان سعودی و هم پیمانانش تحت حمایت غرب، از ششم فروردین سال جاری به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت، تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کرده است .

بر اثر حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن تاکنون هزاران شهروند این کشور کشته و زخمی و حدود یک میلیون نفر نیز آواره شده اند.

عربستان همچنین با محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن مانع ورود نیروها و محموله های امدادی به این کشور شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.