رییس پایگاه انتقال خون سبزوار خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای تسریع در تکمیل پروژه پایگاه جدید این شهرستان شد و گفت : کمبود فضای فیزیکی پایگاه فعلی انتقال خون ، خدماتدهی را با مشکل مواجه کرده است .

پایگاه انتقال خون سبزوار با کمبود فضای فیزیکی مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر پرستو جمیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواستار توجه ویژه مسوولان و خیرین برای تکمیل و بهره برداری سریعتر پایگاه جدید انتقال خون سبزوار شد .

وی اظهار داشت : دو میلیارد ریال اعتبار سال گذشته برای ساخت این پایگاه در نظر گرفته شد که از این میزان 500 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت .

وی افزود : سه میلیارد ریال اعتبار هم امسال برای این پروژه در نظرگرفته شد که در صورت تخصیص صد در صدی باز هم این میزان اعتبار به هیچ وجه پاسخگوی نیاز نیست .

وی گفت : تکمیل این پروژه با هزینه های پیش بینی شده امسال نیازمند 25 میلیارد ریال اعتبار است .

وی افزود: مساحت این پروژه دو هزار متر مربع با زیربنای یکهزار و200 مترمربع می باشد و حال حاضر فقط تجهیز کارگاه شده است .

وی اظهار داشت : با توجه به افزایش تخت های بیمارستانی سبزوار لازم است هر چه سریعتر پایگاه جدید انتقال خون این شهرستان تکمیل و بهره برداری شود .

وی همچنین به وضعیت فعلی پایگاه انتقال خون سبزوار اشاره کرد و گفت : زیربنای این پایگاه 450 مترمربع با چهار تخت خونگیری است.

وی با بیان اینکه سالن فعلی این پایگاه جوابگوی داوطلبان در انتظار اهدای خون نیست ، افزود: طبق آمار سه ماهه اول امسال 56 نفراز داوطلبان اهدای خون که ثبت نام و معاینه شده بودند به دلیل افزایش مدت زمان انتظار از اهدای خون منصرف شدند .

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار ادامه داد : متاسفانه کمبود فضای فیزیکی در پایگاه انتقال خون سبزوار موجب شده نتوانیم تجهیزات جدید به پایگاه اضافه کنیم .

دکتر جمیلی ادامه داد : برای تولید فرآورده های خونی و پلاکت نیاز به اضافه کردن تجهیزات داریم که با این کمبود فضا امکان تجهیز را نداریم .

پایگاه انتقال خون سبزوار توزیع خون و فرآورده های آن را به بیمارستان های سبزوار ، بردسکن ، جغتای و نقاب را برعهده دارد.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.