قدس آنلاین: دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ما پایبند به تعهدات هستیم و هیچ نگرانی‌ای هم در بحث ماده‌های ۱۱ و ۱۲ پیش‌نویس ارائه شده اخیر نداریم و برای بدعهدی طرف مقابل هم باید راه فرار را به رویش ببندیم.

ایران به تعهدات خود پایبند است/ هیچ نگرانی‌ای هم در بحث ماده‌های ۱۱ و ۱۲ پیش‌نویس ارائه شده اخیر نداریم

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی کواکبیان عصر امروز در همایش پیروزی دیپلماسی پیشرو اظهار داشت: هر دولتی می‌تواند دیپلماسی داشته باشد، دیپلماسی‌ای که کشور را سمت پیشرفت سوق دهد با دیپلماسی‌ای که تأخیر در مؤفقیت‌ها ایجاد کند متفاوت است.

وی افزود: در این 23 ماه اخیر تلاش‌های زیادی را از سوی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شاهد بودیم و نتیجه تلاش دیپلماسی دولت‌های نهم و دهم 6 قطعنامه علیه ایران بود و اکنون دولت تدبیر و امید و شورای امنیت به دنبال لغو آنها هستند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: در نگاه دینی اصل بر صلح بوده و جنگ استثناء و تبصره است و متأسفانه برخی‌ها تفکرشان عکس این مهم است و صلح اسلام از موضع ذلت نیست، بلکه از موضع عزت و اقتدار بوده، زیرا مخالف کشتار، خون و خونریزی هستیم.

کواکبیان تصریح کرد: برخی‌ها با غرش توپ، تانک و مسلسل روز خود را شب می‌کنند و من معتقدم که مقام معظم رهبری مخالف این اصل هستند و خود ایشان فرمودند که در اسلام نرمش قهرمانانه هم داریم.

وی تأکید کرد: در مذاکرات برخی چیزها را پذیرفتیم و کسی نمی‌تواند بگوید که همه چیز به نفع ما بوده، اما در قبال این توافق امتیازاتی هم به دست آوردیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری عنوان کرد: برخی کشورها انرژی هسته‌ای دارند اما چرخه سوخت ندارند و گروهی دیگر همانند ایران هم انرژی هسته‌ای و هم چرخه سوخت دارند.

کواکبیان گفت: ایران با 6 کشور قدرتمند دنیا که 90 درصد امکانات هسته‌ای جهان را دارند مذاکره کرد و به طور مثال 80 درصد اقتصاد دنیا در چین است و افتخار ایران گرفتن حق خود از آنها بود و اینکه مقامات این 6 کشور را 18 روز در وین میخ‌کوب کرد.

وی افزود: قطعنامه شورای امنیت تصویب شد و 6 قطعنامه گذشته کان‌لم‌یکن شدو در این رابطه هیچکس حق وتویی هم ندارد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری بیان کرد: برخی‌ها می‌گویند که اصلاح طلبان از این توافق به دنبال منافعی در انتخابات پیش‌رو هستند که این موضوع را تکذیب می‌کنم و هرکس که می‌خواهد فعالیت انتخاباتی داشته باشد باید در چهارچوب قانون باشد، همچنین معتقدم که مردم رویکرد و نظر خودشان دارند که ما هم به این نظر احترام می‌گذاریم و پیش‌بینی می‌شود پس از توافق حاصله رویکرد و جهش مردم به سمت اصلاحات افزایش یابد.

کواکبیان گفت: به آقایان دلواپس هم می‌گویم که نگرانی در این موقعیت حساس ایجاد نکنند و به جای این کارها خادمان ملت را همراهی کنند.

وی افزود: خدا را شاکریم که در این مقطع حساس موفقیت ببرگی به دست آوردیم و به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خداقوت می‌گوئیم و از دولت می‌خواهیم جدیت بیشتری به خرج دهد تا طرف مقابل راه فرار نداشته باشد و زیر تعهداتش نزند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: دولت روی توسعه سیاست داخلی هم وقت بگذارد و به تمامی بخش‌ها اعم از احزاب، مطبوعات و غیره توجه کند.

کواکبیان اذعان داشت: رئیس جمهور اعلام کرد که حرکت ما در مسیر چرخش صحیح سانتریفیوژهاست و به آقایان دلواپس می‌گوییم که افتخار اخیر از آن این دولت نیست، یلکه افتخاری برای تمام ملت ایران است و کمی افکار و نگاهشان واقع‌بینانه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.