قدس آنلاین: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت چناران گفت: ثمربخشی مذاکرات هسته‌ای در بلند ملت است و پس از یک سال این اثر را خواهیم دید، به شرط آنکه حمایت مطلوب دولت در حوزه سیاست داخلی صورت پذیرد.

برای ثمربخشی مذاکرات هسته‌ای نیازمند حمایت مطلوب دولت در حوزه سیاست داخلی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد استادی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته و زمانی که اوج بالارفتن نرخ تورم و به طبع آن کالاها را داشتیم دولت قبل به هیچ تولیدکننده‌ای اجازه افزایش قیمت محصول را نداد و تولیدکنندگان به حفظ قیمت‌ها مجبور شدند که این کار دور از منطق بود.

وی افزود: دولت جدید هم توجه چندانی نسبت به این مهم نداشت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای امسال حکمی مبنی بر عدم افزایش قیمت را صادر کرد که این اقدام با توجه به گرانی سوخت وموارد دیگر منطقی نبود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت چناران خاطرنشان کرد: پس از رفع تحریم‌ها در بحث رقابت با کشورهای اروپایی در کوتاه‌مدت مشکل داریم، اما در بلند مدت به نتیجه می‌رسیم و در شرایط کنونی 85 درصد تعرفه خودروهای خارجی را داریم و اجازه فروشنده اجازه دارد تا محصولش را 80 درصد بالاتر از قیمت داخلی آن کشور به دیگر کشورها بفروشد و ما نیز برای رقابت مطلوب نیازمند حمایت دولت و افزایش بهره‌وری هستیم.

استادی تصریح کرد: فقط یک کالا در مسیرهای متعددی حرکت می‌کند تا به یک محصول تبدیل شود و به دلیل تحریم‌ها مشکلات زیادی از جمله فرسودگی دستگاه‌ا داشتیم که این امید وجود دارد باتوجه به لغو تحریم‌ها این موانع برداشته شود.

وی تأکید کرد: نرخ تورم نسبت به 5 سال گذشته 35 درصد بوده و تولیدکننده باید 5 ماه نقدینگی اولیه و کالای محصول را داشته باشد، چیزی که اکنون دو برابر شده و هیچ واحدی نتوانسته نقدینگی موردنیاز را تأمین کند، همچنین دولت هم هیچ حمایتی نکرده و نسبت به 3 سال گذشته با نیمی از ظرفیت مالی در حال فعالیت هستیم.

رئیس شهرک صنعتی چناران عنوان کرد: در شرایط کنونی مهم‌تر از موضوع نقدینگی بحث رکود است، تورم مهار شده اما منجر به رکود گشته که صنعت غذا را تحت تأثیر قرار داده و این صنعت جزء صنایع پیشرو در بحث اشتغال اشتغال است.

استادی اذعان داشت: در بحث هدفمندی یارانه‌ها تنها به حوزه سلامت توجه شد، در صورتیکه نظر مردم در 3 حوزه سلامت، صنعت و اشتغال بود و به 2 حوزه صنعت و اشتغال توجهی نشد، متأسفانه بالانس و تعالی میان پرداختی، دریافتی و تعهدات دولت وجود ندارد.

وی بیان داشت: سیاست خارجی ایران عملکرد خوبی داشت که منجر به توافق هسته‌ای وین شد و ثمربخشی مذاکرات هسته‌ای در بلند ملت است و پس از یک سال این اثر را خواهیم دید، به شرط آنکه حمایت مطلوب دولت در حوزه سیاست داخلی صورت پذیرد و از دانش دانشمندانمان در جهت رشد، پیشرفت و تعالی کشورمان بهره‌مند شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.