قدس آنلاین: معاون هماهنگی امور زایران استانداری خراسان رضوی از احداث شهرک زائر در مبادی ورودی مشهد خبرداد

شهرک زائر در مبادی ورودی مشهد احداث می شود

به گزارش قدس آنلاین، واحدی، معاون هماهنگی امور زایران استانداری خراسان رضوی، در نشست خبری  گفت: برای ساماندهی کمپ های مبادی ورودی مشهد،  با همکاری  بخش خصوصی  به عنوان سرمایه گزار و  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و شهرداری مشهد، شهرک زائر احداث می شود.

وی درباره این شهرک گفت: شهرک زائر با هدف کاهش بار ترافیکی اطراف منتهی به حرم مطهر امام رضا (ع  )با دو رویکرد اسکان موقت و اسکان دائم  در قالب  مراکز اقامتی ارزان قیمت برای زایرانیست که با ماشین شخصی اقدام به سفر و اقامت در مشهد می کنند، با همه خدمات رفاهی و مورد نیاز زائران ایجاد می شود.

معاون هماهنگی امور زایران  با بیان طرح مبدا تا مبدا که یکی از طرحهای در دست اجرا در راستای ارتقای خدمت رسانی به زائرین استف افزود: برای اینکه بتوانیم سفرهای زیارتی به مشهد مقدس را ساماندهی کنیم، زایران را در قالب تورهای زیارتی به صورت مجموعه کامل و در برگیرنده همه نیازهای زائرین با استفاده از پتانسیل حج و زیارت استان و میراث فرهنگی و گردشگری پوشش دهیم.

وی گفت: طرح توسعه کمی و کیفی زیارت با 10 راهبرد و 101 سیاست و 700 پروژه  تعریف شده که تاکنون به مرحله 90 درصد رسیده که در مرحله بررسی و تحویل گرفتن از مشاوره است.

واحدی اظهارامیدواری کرد  و گفت :طرح توسعه کمی و کیفی زیارت تا پایان مرداد در شورای برنامه ریزی و مدیریت استانداری به تصویب برسد و نقشه راهنمای معاونت زیارت مشخص و اجرایی شود .

وی بااشاره به کمیته های اجرایی این معاونت گفت:ستاد خدمات سفرزائرین، فناوری نوین در زیارت، زائرین پیاده، طرح مبدا تا مبدا، اسکان، ساماندهی خانه مسافرها، نظارت بر تنظیم بازار، بهداشت و سلامت زائرین، کمیته حمل و نقل ، زیربنایی و روبنایی بافت پیرامونی حرم و دهه کرامت از جمله این  کمیته های اجرایی است.

معاون هماهنگی امورزایرین شعار استراتژی این معاونت را به عنوان زیارت پیشران توسعه استان عنوان کرد و افزود: چشم انداز زیارتی عارفانه، ساده، ارزان، با کیفیت  و با تکریم و ماندگاری زائر با هدف ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با هدف اثرگذاری درزندگی مردم درقالب زیارت نوین را در دستور کار داریم.

وی گفت: در طرح مبدا تا مبدا و کاروانهای زیارتی به مشهد مقدس،  19 استان از جمله ،استان تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، یزد، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی و زنجان نیزدر دستور کار قرار گرفتند .

واحدی با اشاره به طرح ساماندهی نظارت و ارتقاء خدمات زایرین خارجی گفت: یکی از مشکلات ما  تاکنون نبود ساماندهی و مدیریت زائرین خارجی است که با این طرح که درراستای طرح امنیت گردشگران خارجی  شورای امنیت کشور به تصویب رسیده، انها را ساماندهی می کنیم.

واحدی با بیان اینکه واگذاری زمین به استانهای کشور برای احداث زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد آغاز شده گفت: احداث زائرسراهای ارزان قیمت با همت دولت تدبیر وامید شروع شده و با همکاری خوب شهرداری مشهد و مدیران استانها 30 قطعه زمین شناسایی و تاکنون 23 زمین به 23 استان  تحت مدیریت ولی فقیه در استانها قرار گرفته است.

وی گفت: دفتر مرکزی نمایندگی زائرسراهای ارزان قیمت در مشهد با مدیرت آیت الله علم الهدی  نیز ایجاد شده است و  زمین و مجوز ساخت با همکاری خوب شهرداری در اختیار بنیاد زائر برای احداث زائرسراهای هر استان برای زائران قرار می گیرد.

معاون هماهنگی استانداری با اعلام این خبر که زائرسرای ارزان قیمت بنیاد زائر استان قزوین نیز اماده بهره برداری است و  به زودی بهره برداری می رسد، افزود: کمیته فنی سازمان نظام مهندسی  برای ساخت و ساز این زائر سراها نظارت می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.