قدس آنلاین -تبریز: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی کاهش میزان متوسط اهدای خون توسط بانوان کشور در طول ۱۰ سال گذشته از ۱۱ درصد به ۴ درصد را نشانه کاهش حضور اجتماعی آنها دانست.

کاهش میزان اهدای خون بانوان از ۱۱ به ۴ درصد در کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید شبستری امروز در نشست هم‌اندیشی نقش بانوان در اهداء خون اظهار داشت: امروز با تلاش‌های دولت تدبیر و امید هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های دولتی به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه کاهش میزان متوسط اهدای خون توسط بانوان کشور در طول 10 سال گذشته از 11 درصد به 4 درصد را نشانه کاهش حضور اجتماعی آنها دانست و گفت: انتظار این است مشارکت زنان جامعه در عرصه سلامت بیشتر شود.

وی افزود: موضوعی که امروزه اکثر کشورهای پیشرفته به آن توجه دارند توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه است و آنچه در این میان اهمیت می‌یابد توسعه متوازن و متناسب جوامع است که لازمه رسیدن به رشد و توسعه پایدار به شمار می‌رود.

شبستری با بیان اینکه یکی از نکاتی که معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد توسعه اجتماعی است، یادآور شد: وقتی از اجتماع صحبت می‌شود نیمی از افراد آن را زنان و نیم دیگر را هم مردان تشکیل می‌دهند که در کنار همدیگر با فرهنگ‌ها، نگرش‌ها، سنت‌ها، دیدگاه‌ها و نژادهای مختلف زندگی می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران این تنوع و تکثر قومی فراوان است و در این میان لزوم توجه به نقش‌آفرینی تک تک افراد جامعه از زن و مرد بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد.

این مسئول تاکید کرد: زنان در عصر حاضر باید به جایگاه حقیقی خود در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توجه بیشتری داشته و دوشادوش مردان در عرصه‌های مختلف حضوری آگاهانه و فعالانه داشته باشند نه اینکه فقط بخواهند به عنوان سیاهی لشکر و عضوی خنثی و بی‌خاصیت قلمداد شوند.

وی اذعان داشت: از بدو اسلام حضرت خدیجه(س) به عنوان یار و پشتوانه محکم اسلام به نقش آفرینی‌های مهم و بسیار تاثیرگذاری پرداخته و پس از ایشان نقش‌های بی‌بدیل حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) و خطابه‌های آتشین این بانوان بزرگوار بر کسی پوشیده نیست.

شبستری اضافه کرد: زنان ایران اسلامی هم با تاسی از همین بانوان بزرگوار چه در زمان انقلاب و چه در دوران 8 سال دفاع مقدس حضور فعالانه و موثری داشتند و به جرئت می‌توان ادعا کرد مردان به پشتوانه زنان جنگ را به پیروزی رساندند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: در عصر حاضر نیز لزوم مشارکت جدی بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه مانند انتخابات بیش از پیش بوده و با توجه به زیربنای فکری و ایدئولوژی اسلامی ما که به قول مقام معظم رهبری در مقابل یک ناتو و هجمه گسترده فرهنگی قرار گرفته‌ایم زنان باید سربازان خط مقدم این جنگ فرهنگی به ایفای نقش بپردازند.

این مسئول افزایش میزان طلاق، افسردگی، اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی را به خاطر همین هجمه‌های فرهنگی و کانال‌های متعدد ماهواره‌ای عنوان کرد و گفت: معضل اعتیاد نسبت به سال گذشته در میان بانوان به میزان 60 درصد افزایش یافته و سن اعتیاد بانوان نیز رفته رفته کاهش می‌یابد که همه اینها زنگ خطر را برای بانوان به صدا در می‌آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.