۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: 300720

وزیر آموزش و پرورش گفت: در ابتدای سال گذشته ۳۰۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داشتیم که اکنون ۴۰۱ پژوهش سرا در سراسر کشور فعال است.

خبر وزیر آموزش و پرورش از طرح «شهاب»
فارس: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم استقبال از تیم ملی دانش‌آموزی المپیاد نجوم و اخترفیزیک کشورمان در فرودگاه امام خمینی(ره)، گفت: بچه‌ها امسال در کنار موفقیت هسته‌ای، گل کاشتند و وظیفه من بوده که در ساعت 03:05 صبح به استقبال این عزیزان بیایم و عملاً از تلاش‌های این دانش‌آموزان و معلمان و مربیان و اولیای آنها تشکر کنم.
وی افزود: در سند تحول نظام آموزشی کشور، موضوع تقویت نخبگان و شناخت و تقویت استعدادها مورد تأکید بود و ما سند تحول را مبنای تنظیم برنامه ششم توسعه قرار دادیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این سند بتوانیم بیش از پیش در شناخت و تقویت استعدادها و استفاده از این توانمندی به اهداف بزرگ انقلاب اسلامی برسیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش طرحی را با عنوان طرح «شهاب »در دست اجرا دارد که بر اساس آن نه تنها در مدارس استعدادهای درخشان بلکه در همه مدارس باید زمینه‌های شناسایی دانش آموزان با استعداد برتر را ایجاد کنیم.

فانی با اشاره به اینکه این طرح از سال گذشته با همکاری بنیاد نخبگان آغاز شده است، افزود: در این طرح در تمام مدارس عادی، همه دانش‌آموزان با استعدادهای برتر را شناسایی کرده و با فعالیت‌های ویژه برای این قبیل دانش آموزان برای استعدادیابی و رشد آنان اقدام کردیم که امیدواریم این جریان امسال هم ادامه یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر طرح «شهاب»، توسعه پژوهش‌سرای دانش‌آموزی هم اقدام بسیار خوبی است که آموزش و پرورش از سال‌ها قبل آغاز کرده است.

وی افزود: در ابتدای سال گذشته، 300 پژوهش‌سرای دانش آموزی داشتیم که در طول سال 93، صد و یک پژوهش‌سرا را اضافه کردیم و اکنون 401 پژوهش سرا در سراسر کشور فعال است؛ در برنامه سال 94 بیش از 70 پژوهش‌سرا به پژوهش‌سراهای موجود اضافه خواهد شد.

فانی گفت: پژوهش‌سراها، مکان‌هایی است که دانش‌آموزان می‌توانند تحت نظر معلمان با تجربه و استادان دانشگاه برای پژوهش آن گونه که ما انتظار داریم، اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در آستانه روز خبرنگار گفت: در سند تحول نظام آموزشی پیش‌بینی سواد رسانه‌ای شده و بحث سواد رسانه‌ای که یکی از راهکارهای سند تحول است می‌تواند آثار خوبی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش آموز در سن جوانی و نوجوانی باید یاد بگیرد با اخبار و گزارش‌ها و مطالبی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود چگونه واکنش درست نشان دهد؛ برخی اوقات ممکن است خبر، درست نباشد و شایعه باشد و او باید قدرت تشخیص را پیدا کند.

فانی افزود: از امسال طبق یک نقشه راه که برای اجرای سند تحول تهیه کردیم عملاً به اجرای این سند ورود کردیم اما در سال 94 بیشتر در پی فراهم کردن زیرساخت‌ها هستیم و عملاً از سال 95 کار را آغاز می کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.