رزمایش نیروهای دریایی چین و روسیه که دومین رزمایش مشترک دو کشور در سالجاری محسوب می شود، از امروز - پنجشنبه - در دریای ژاپن آغاز شد.

قدرت نمایی در دریای ژاپن/روسیه و چین رزمایش مشترک خود را آغاز کردند

به گزارش ایرنا، این رزمایش که ناوشکن ها و کشتی های جنگی دو کشور در آن حضور دارند 9 روز به طول می انجامد و علاوه بر دریای ژاپن در سواحل ولادی وستوک نیز برگزار می شود.
رزمایش با رمز «دریای مشترک 2015» انجام می شود و قرار است در آن عملیات ضد زیردریایی و همچنین فرود مشترک نظامیان در ساحل برگزار شود.
نیروی دریایی چین اعلام کرده که هفت ناو جنگی، شش بالگرد، پنج فروند جنگنده به همراه 200 تفنگدار دریایی را در این رزمایش شرکت داده است. 
همچنین گفته می شود 16 کشتی، دو زیر دریایی، 12 هواپیما، 9 دستگاه تجهیزات آبی خاکی و بیش از 150 ملوان نیز از روسیه در این رزمایش مشارکت دارند.
روزنامه جوانان پکن امروز در گزارشی اعلام کرد که به رغم واکنش های برخی کشورها، انجام این رزمایش به هیچوجه علیه کشور ثالثی نیست.
این روزنامه نوشت: رزمایش یاد شده هیچ ارتباطی به شرایط منطقه ای ندارد و انجام آن بخشی از برنامه سالانه بین ارتش های چین و روسیه محسوب می شود.
«جانگ جونشی» محقق نیروی دریایی چین نیز اعلام کرد که این کشور برای اولین بار از جنگنده های دارای بال ثابت و با هدف بالا بردن توانایی های دفاعی استفاده کرده است. 
سفر ناوگان دریایی چین به دریای ژاپن - منطقه محل انجام رزمایش - هفته گذشته با عبور از تنگه «تسوشیما» آغاز شد که این حرکت با واکنش های زیادی از سوی برخی کشورها همراه بود که با چین مناقشه دارند.
این تنگه، دریای ژاپن را به دریای شرقی چین متصل می کند که محل منازعات چین و ژاپن است.
دو کشور بر سر مالکیت بر برخی از جزایر این دریای شرقی با یکدیگر اختلافات جدی دارند.
همین اختلافات موجب شده است تا سران دو کشور در سه سال گذشته با یکدیگر دیداری نداشته باشند.
در حالی که تحلیلگران می گویند عملیات نیروهای دریایی چین و روسیه طی سال های اخیر از نظر حجم و پیچیدگی رو به افزایش بوده است، این پنجمین رزمایش مشترک چین و روسیه از سال 2005 و دومین رزمایش دو کشور در سال جاری میلادی محسوب می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.