سینا حسینی : روزی که حکم عضویت شاهرخ سبک دست برای حضور در هیأت مدیره استقلال از سوی وزیر ورزش و جوانان صادر شد،...

سبک دست، مدیرعامل نامحسوس آبی‌های پایتخت!

 خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند این عضو متموّل هیأت مدیره به زودی در استقلال به مرد همه کاره تبدیل شود، اما نزدیکان مدیرعامل فعلی استقلال برای آنکه همچنان خود را دارای نفوذ قلمداد کنند، این مسأله را رد کردند، اما حالا پس از گذشت چند هفته از حضور شاهرخ سبک دست اتفاقات و معادلات مدیریتی حاکم بر باشگاه حکایت از این دارد که نماینده اسپانسر باشگاه و عضو هیأت مدیره حرف اول و آخر در باشگاه را می‌زند و به نوعی مدیرعامل در سایه باشگاه استقلال به شمار می‌رود.

نماینده مجموعه صنایع ایران پس از آنکه قسط اول هزینه‌های اسپانسرینگ باشگاه را به حساب جاری باشگاه واریز کرد، برنامه‌های خود را برای ایجاد تغییرات اساسی در استقلال آغاز نمود، البته بدون اینکه این مسایل رسانه ای شود، کارکنان باشگاه که متوجه رفتارهای سبک دست شدند، تصمیم گرفتند علیه وی طوماری آماده کنند تا با ارسال به وزارت ورزش و جوانان مانع از خانه تکانی او در باشگاه استقلال شوند. امضای نامه توسط برخی کارکنان باشگاه بهانه ای شد تا سبک دست زودتر از موعد تغییرات مدنظرش در بدنه باشگاه  را صورت دهد. گفته می‌شود، کسانی که علیه سبک دست نامه امضا کردند، در ردیف نخست فهرست برکناری‌ها قرار گرفتند، به شکلی که کارگزینی باشگاه استقلال به صورت جداگانه کارکنان مورد نظر را یک به یک فراخواند تا با آنها تسویه حساب کند. تصور می‌رفت بهرام افشارزاده با بروز این اتفاقات بسرعت واکنش نشان دهد اما مدیرعامل دو شغله استقلال که می‌دانست در پشت پرده چه می‌گذرد و سبک دست پیش از این اتفاقات هماهنگی‌های خود را با مسوولان وزارتخانه انجام داده است، هیچ حرفی نزد تا معاونان وی بشدت از این رفتار دوگانه آقای مدیرعامل عصبانی شوند.

علی نظری جویباری و بهرام امیری که توقع چنین رفتاری را از سوی مدیرعامل باشگاه نداشتند، در اقدامی کاملاً هماهنگ تصمیم گرفتند از ادامه همکاری با باشگاه انصراف دهند تا شاید به این واسطه سبک دست را وادار به عقب نشینی کنند، اما گفته می‌شود در صورت استعفای معاونان افشارزاده، مدیریت باشگاه با این استعفا موافقت خواهد کرد؛ چون شایعه شده است عضو هیأت مدیره باشگاه برای این دو معاون باشگاه هم جایگزین هایی را انتخاب کرده است و مترصد موقعیت مناسب است تا آنها را به صورت رسمی در باشگاه قرار دهد. اما پرسش کلیدی اینجاست که سرنوشت کادر فنی استقلال با این وضعیت چه خواهد شد؟ آن دسته از کسانی که شاهرخ سبک دست را بخوبی می‌شناسند، مدعی اند عضو هیات مدیره استقلال از زمانی که امیر قلعه نویی از استقلال جدا شد در تمامی نشستهای هیأت مدیره اصرار به استخدام سرمربی خارجی داشته است، اما با این حال هیأت مدیره جدید در غیاب او، پیش از اینکه وزیر ورزش حکم عضویت وی در هیأت مدیره را صادر کند، پرویز مظلومی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد تا عملاً دیدگاه سبک دست عملیاتی نشود، اما گفته می‌شود او همچنان عقیده‌اش را درباره سرمربی تیم فوتبال استقلال حفظ کرده است ولی برای کنترل حاشیه‌های این اتفاق فعلاً حرفی در این باره به زبان نمی‌آورد اما پیش بینی می‌شود، در صورت ناکامی استقلال در رقابت‌های لیگ برتر عضو متموّل هیأت مدیره دوباره موضوع استخدام سرمربی خارجی را در دستور کار هیأت مدیره قرار دهد. کارشناسان و تحلیگران معتقدند، هیأت مدیره استقلال نیز به دلیل عدم توانمندی در جذب سرمایه‌گذار در مقطع کنونی به نوعی وامدار نماینده اسپانسر است، از این رو کسی قادر به مخالفت صد در صدی با نظرات سبک دست نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.