وزیر خارجه استرالیا می‌گوید که کشورش برای مشارکت احتمالی در طرح حملات هوایی در سوریه علیه نیروهای داعش با ایران مشورت میکند.

کانبرا: استرالیا برای مشارکت در عملیات هوایی ضدداعش در سوریه با ایران مشورت می‌کند

به گزارش  فارس به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، جولیا بیشاپ وزیر خارجه استرالیا می‌گوید که کشورش برای مشارکت احتمالی در طرح حملات هوایی در سوریه علیه نیروهای داعش با ایران مشورت می‌کند.

بیشاپ به شبکه فاکس نیوز گفت: ایران یکی از کشورهایی است که اگر استرالیا بخواهد تصمیم بگیرد در ائتلاف ضد داعش در سوریه اقدام کند با آن گفتگو خواهد کرد.

پیش از این «تونی آبوت» نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرده بود که کشورش درباره همراهی آمریکا در حملات هوایی علیه داعش تصمیم‌گیری می‌کند.

شبکه خبری «ای بی‌سی»  اعلام کرد که آبوت تاکید کرد که استرالیا درخواستی رسمی از آمریکا دریافت کرده‌ بود که در آن به گسترش حملات در عراق اشاره شده بود تا به این وسیله بتوان حملات در سوریه را پوشش داد.

آبوت که تفاوت بین حملات هوایی در عراق و سوریه را می‌داند در این مورد گفت: «ما عجله ای برای تصمیم‌گیری در این زمینه نداریم اما ظرف 2 هفته آینده در این‌باره تصمیم‌ خواهیم گرفت.»

خانم بیشاپ در این زمینه اضافه کرد؛ اگر دولت استرالیا با درخواست آمریکا برای شرکت در عملیاتهای هوایی موافقت کند با تعدادی از کشورها از جمله ایرام مشورت خواهد کرد.

وی گفت: پیش از این هم راجع به نقش استرالیا در عراق و آموزش نیروهای این کشور با رهبران ایران گفتگو و مشورت کرده بودم.

وزیر خارجه استرالیا ادامه داد؛ کانبرا گفتگوهای منظمی با ایران درباره موضوعات مختلف از جمله مسائل دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی که بر دو کشور تاثیر گذار است دارد از جمله موضوع داعش در عراق و سوریه.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.