چین و روسیه اعلام کردند ارتش های این دو کشور با تهدیدهای جدیدی که امنیت منطقه و جهان را به خطر می اندازد، مقابله خواهند کرد.

مقابله ارتش های چین و روسیه با تهدیدهای نوین

به گزارش ایرنا، دو کشور پس از پایان رزمایش 9 روزه مشترک خود که در دریای ژاپن و همچنین خلیج بزرگ «پیتر» برگزار شد اعلام کردند همکاری های نیروهای مسلح و نیروی دریایی دو کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد.
«وانگ لای» و «آلکساندر فدوتنکوف» معاون فرماندهی نیروهای دریایی چین و روسیه هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ و کم سابقه را تحکیم مناسبات دانستند.
تارنمای «یی سی ان» چین به نقل از این دو فرمانده آورده است: چین و روسیه خود را متعهد به مبارزه و مقابله با تهدیدهای امنیتی بخصوص چالش های نوین می دانند.
مسوولان نیروهای دریایی دو کشور چالش در دریاها را جدی دانسته و افزودند : مسایل امنیتی و تهدیدها در آبها ایجاب می کند چین و روسیه همکاری نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند.
به همین سبب انتظار می رود که دو کشور شمار بیشتری رزمایش مشترک در سال های آینده برگزار کنند.
«لیو شیدا» از ملوان های ناوشکن «شن یانگ» چین می گوید که اینگونه رزمایش ها به دو کشور این آمادگی را می دهد که فورا برای نبرد حاضر شوند.
رزمایش «دریای مشترک 2015» چین و روسیه یکی از مهمترین مانورهای مشترک دو کشور بود که در جریان آن هفت ناو جنگی، شش بالگرد، پنج فروند جنگنده به همراه 200 تفنگدار دریایی از چین و 16 کشتی، دو زیر دریایی، 12 هواپیما، 9 دستگاه تجهیزات آبی خاکی و بیش از 150 ملوان نیز از روسیه در آن مشارکت داشتند.
چین و روسیه از سال 2005 میلادی تاکنون پنج بار رزمایش مشترک نیروی دریایی برگزار کرده اند.
رزمایش نظامی اخیر دو کشور در دریای ژاپن که از 28 مرداد ماه سالجاری برگزار شد، دومین رزمایش مشترک دو کشور در سالجاری محسوب می شود و به دلیل منازعات چین و ژاپن بر سر دریای شرقی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.