قدس آنلاین- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کشور گفت: هم اکنون در کشور در حدود 14 هزار واحد تولیدی تعطیل وجود دارند، که باید برای احیای آنها بر نامه هایی در نظر گرفته شود.

14 هزار واحد تعطیل در انتظار احیا

به گزارش قدس آنلاین سید محمد علی سید ابریشمی ظهر در مراسم افتتاحیه و بازدید از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی چناران اظهار کرد:  هم اکنون در حدود هزار و 700 واحد احیا شده اند که نسبت به تعداد کل واحدهای تغطیل شده بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه اعتباراتی که برای بهبود زیرساخت های شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده چیزی حدود 60 الی 70 میلیارد تومان است، تصریح کرد: این مبلغ در مقابل حدود 11 هزار میلیارد تومانی که برای تأمین زیرساخت های مورد نیاز  شهرک های صنعتی موجود در کشور مورد نیاز است بسیار ناچیز بوده و کار عمرانی ویژه ای را نمی تواند به انجام برساند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کشور  ادامه داد: اعدادی که هم اکنون برای تأمین زیرساخت های مورد نیاز برای شهرک های صنعتی در کشور در نظر گرفته می شود بسیار ناچیز بوده و به هیچ عنوان جوابگوی نیازهای این بخش نیست.

سید ابریشمی با بیان اینکه شهرک صنعتی چناران یکی از بهترین شهرک های صنعتی در کشور است، خاطر نشان کرد: این شهرک باید تا 2 هزار و 400 هکتار توسعه پیدا کرده  به زیرساخت های مورد نیاز برای خدمات رسانی بهتر نیز دست پیدا کند.

وی در ارتباط با مشکلاتی که نواحی صنعتی با آنها دست و پنجه نرم می کنند، تصریح کرد: روی آوردن شهر ها به سمت مناطق صنعتی یکی از معضلاتی است که این نواحی را با مشکل مواجه کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کشور ادامه داد: شهرداری ها باید روندی را اتخاذ کنند که شهر به سمت این نواحی سوق پیدا نکرده تا بهره برداری از واحدهای صنعتی و توسعه شهرک ها بدون مشکل به انجام برسد.

کنارگذر چناران افتتاح می شود

محمد دهقان نغندر عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در همین جلسه با اشاره به درخواست هایی که صاحبان صنایع و هیئت مدیره شهرک صنعتی چناران دارند ،گفت: طرح احداث کنار گذر جاده چناران به شهرک صنعتی با اعتباری معادل 14 میلیارد و 600 میلیون تومان هم اکنون در حال انجام است که نیمی از اعتبار آن تخصیص یافته و  با همین میزان پروژه به اتمام رسیده و  تنها دیون پیمانکار باقی می ماند.

وی تصریح کرد: همچنین برای امنیت بیشتر در رفت و آمد به مناطق صنعتی محور غرب مشهد از جمله شهرک صنعتی چناران طرح آزاد راه مشهد به قوچان با 450 میلیارد تومان اعتبار و  2 فاز مشهد به چناران و چناران به مشهد نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین طرح قطار شهری مشهد به چناران نیز در دست اجرا بوده و در بازدید اخیر معاون رئیس جمهور 50 میلیارد تومان برای سال جاری به آن اختصاص یافته است.

دهقان نغندر  افزود: این اتفاقات در حال انجام، انجام شده و یا در شرف آغاز نوید آینده خوبی برای بهبود شرایط اقتصاد در این شهرستان به لحاظ اقتصادی را به همراه داشته و امید می رود طرح توسعه ای شهرک صنعتی چناران به اجرا در آمده و از تمام ظرفیت های این منطقه صنعتی کمال استفاده به عمل آید.

وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق روستایی خراسان رضوی امکان تبدیل شدن به شهرک های صنعتی را دارند، خاطر نشان کرد: هم اکنون در محدوده چناران روستاهای رادکان و سیدآباد به خوبی ظرفیت تبدیل به شهرک های صنعتی را دارند.

3 میلیارد اعتبار برای ساخت شهرک صنعتی چناران

مسعود اصغریان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی نیز در همین بازدید ها با اشاره به نارضایتی هایی که در شهرک صنعتی چناران وجود دارد گفت: تا کنون بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت های این شهرک هزینه شده است.

وی تصریح کرد: سیستم تصفیه فاضلاب، برگشت آب برای استفاده  در فضاهای سبز و پایش آنلاین آلودگی از جمله امکانات و زیرساخت هایی است که در این شهرک وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این شهرک برق سه فاز مورد نیاز برای صنایع و آب با شدت ۷۲ لیتر در ثانیه نیز در دسترس واحدهای تولید قرار گرفته است.

اصغریان با  اشاره به مشکلاتی که در زمینه خطوط تلفن و زیرساخت های ارتباطی در شهرک صنعتی چناران وجود دارد، بیان کرد: با یک شرکت خصوصی برای رفع این مشکل مذاکراتی به عمل آمده است تا  انجام اقدامات مورد نیاز برای وصل شدن تلفن ها این شهرک را به صورت پیمانکاری به انجام رساند.

وی ادامه داد: هم اکنون 600 هکتار از این شهرک به بهره برداری رسیده و 600 هکتار دیگر نیز دیگر نیز  برای توسعه در دست اقدام قرار گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.