قدس آنلاین: رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان اصفهان گفت: میزان اجاره بهای منازل مسکونی در اصفهان به نسبت درآمد مردم بسیارسنگین است و این معضل مانع خانه دار شدن مردم شده است.

اجاره های سنگین مانع خانه‌دار شدن مردم شده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، احمد تولا در گفتگو با خبرنگار ما  با تاکید بر اینکه در سال های گذشته به دلیل رکود بازار مسکن، مصرف کننده واقعی بیشتر به سمت اجاره می روند، بیان داشت: سال آینده بازار نیاز خود را نشان می دهد و خرید و فروش رونق می گیرد البته گرانی مصالح ساختمانی و تولید، مالیات و بیمه ها در افزایش قیمت مسکن تاثیرگذار خواهد بود.
وی در خصوص طرح هایی همچون مسکن مهر و طرح مسکن اجتماعی که توسط دولت گذشته و کنونی ارائه شده است، معتقد است: در دولت یازدهم هنوز طرح مشخصی برای مسکن دیده نشده اما در دولت گذشته طرح مسکن مهر با وجود تمام ایرادات و انتقادات وارد بر آن، اجرا شد.
به گفته رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان اصفهان ، در طرح مسکن مهر دولت از لحاظ مالی مردم را حمایت می کرد در حالی که در دولت روحانی نظر براین است که مردم با آورده خود، صاحب مسکن شوند.
وی تصریح کرد: در این شرایط مردم هنوز تصمیمی برای خرید خانه نگرفته و مجبور به اجاره نشینی هستند که این افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت اجاره بها نیز شده است.
تولا تاکید کرد: میزان اجاره بها به نسبت درآمد مردم بسیار بالاست و این شرایط را برای خانه دار شدن آنها مشکل می کند.
وی گفت: در حال حاضر قیمت مسکن به کف خود رسیده و شاید اکنون بهترین زمان برای خرید و فروش است اما مردم همچنان در انتظار کاهش قیمت هستند و اجاره نشینی را ترجیح می دهند.

وی در خصوص بازار خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن اظهار داشت: در حال حاضر مردم با توجه به توافق هسته ای در حالت تردید بوده و منتظر نتیجه واقعی برجام در بازار هستند.
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان اصفهان افزود: پیش بینی می شود در 6 ماهه دوم امسال شاهد خرید و فروش در بازار مسکن باشیم و در سال 95 با توجه به انباشت نیاز، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.