سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دولت برای بهره گیری از شرکت های خارجی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی پیمانکاران را تا آخر این ماه تسویه خواهیم کرد.

وعده پرداخت ۱۰هزار میلیارد تومان طلب پیمانکاران تا آخر شهریور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت صبح امروز با حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ توانمندی های بخش تعاون که  با حضور ربیعی، محجوب،معاون تعاون وزارت کار افتتاح شد با اشاره به بیان اینکه  تا چند ماه دیگر مراحل تهیه، تنظیم و تدوین برنامه ششم توسعه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پایان خواهد یافت گفت:  این برنامه ریزی در شرایطی صورت گرفته که کشور می تواند از ظرفیت های بالقوه و بالفعل خود در این شرایط به نحو مطلوب بهره گیری کند.

 وی به بهبود رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:گزارش های شورای عالی آمار برای سال 94 هم از رشد مثبت اقتصادی حکایت دارد و تقلیل نرخ تورم بیش از 30 واحد درصد اتفاق افتاده که همه اینها نشان از این توانایی دارد که تحریم ها نتوانسته حرکت قطار را متوقف کند.

 نوبخت با بیان اینکه در برنامه ششم علاوه بر ظرفیت داخلی از مشارکت بین المللی در توسعه بخش های مختلف کشور برخوردار می شویم افزود:در دو سال گذشته حتی از عالی ترین مقام های اروپایی به ایران سفر کرده اند و همه آنها برای حضور در توسعه ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی در خصوص مذاکرات هسته ای نیز اضافه کرد: با وجودی که برخی از کشورها در انجام این مذاکرات اهداف دیگری را پیگیری می کردند اما هوشیاری نمایندگان ما شرایط دیگری را در این مذاکرات به نفع ایران رقم زد. منافع ایران در سه محور با کشورهای دیگر جمع بندی شده که شامل بهره برداری از منابع برای سرمایه گذاری خارجی، واردات فناوری و دسترسی به بازارهای کشورهای دیگر است.

سخنگوی دولت با اشاره به تأکید اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برای تحقق این نوع اقتصاد نیز در کنار بهره گیری از ظرفیت های داخلی، از مشارکت خارجی ها هم بهره گیری خواهیم کرد تا بتوانیم تولید را افزایش دهیم تا این تولید به ویژه صادرات غیرنفتی از ایران خارج شود که برای این مهم نیاز به بازار داریم.

وی با بیان آنکه نمایندگان بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی در برنامه ششم در حال مذاکره و مشارکت هستند، گفت: سازمان مدیریت، منابع لازم را در سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب که دستیابی به رشد حداقل 6 درصدی همراه با عدالت و ضریب جینی 0.34 متبلور شده را مشخص کرده است.کشورهای جهان به سه گروه تقسیم می شوند که شامل کشورهای رقابت پذیر بر مبنای تولید، کشورهای رقابت پذیر بر مبنای بهره وری و کشورهای رقابت پذیر براساس نوآوری هستند.

نوبخت با بیان اینکه تعاون بیان توانمندی‌ در اقتصاد ایران است ادامه داد:در تدوین برنامه ششم نمایندگانی از شوراها و تعاونی ها حضور دارند تا بتوانیم فرصتی را فراهم کنیم که زمینه شکوفایی برای توسعه این بخش نیز مورد توجه قرار گیرد.

 سخنگوی دولت با بیان اینکه در حال حاضر طرح  های عمرانی بر سایر طرح‌ها تقدم دارند افزود:در آخرین نشست با مسوولان حوزه نیرو که امروز صبح برگزار شد علاوه بر 2100 میلیارد تومان تخصیصی مقداری نیز برای مهار آب های مرزی پرداخت کردیم. همچنین بالغ بر 6 هزار و 800 میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی پرداخت کردیم که جمع پرداخت های دولتی بالغ بر 8 هزار و 900 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی است.

معاون رئیس جمهوری گفت: همچنین از ابتدای هفته جاری هزار میلیارد تومان دیگر برای اجرای این طرح ها پرداخت شده، ضمن آنکه معادل 10 هزار میلیارد تومان بدهی پیمانکاران را تا آخر این ماه تسویه خواهیم کرد و 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز به وزارت امور اقتصادی و دارایی تحویل می شود.

نوبخت با بیان آنکه هزار میلیارد تومان نیز در قالب اسناد خزانه اسلامی برای تادیه بدهی به پیمانکاران پرداخت کرده ایم، افزود: دولت تدبیر و امید عزم جدی برای خروج از رکود را در برنامه های خود دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.