گروه سیاسی / آرش خلیل‌خانه -سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه نظر رهبری درباره حذف نشدن مجلس از رسیدگی به «برجام» برای دولت فصل‌الخطاب است، گفت: ...

 نوبخت:  به هر خواستگاری «بله» نمی گوییم

 نیازی به ارایه این توافق به صورت لایحه به مجلس نیست. «برجام» هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی است و دولت هر اطلاعاتی که آنها نیاز دارند در اختیارشان خواهد گذاشت. نوبخت در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اینکه آیا سفرهای متعدد هیأتهای اروپایی به تهران دستاورد عملی در حوزه اقتصادی در قالب قراردادها یا سرمایه‌گذاری خارجی در پی داشته یا نه؟ گفت: قطعنامه‌ای در شورای امنیت پس از توافق هسته‌ای صادر شد که همه قطعنامه‌های تحریمی گذشته را لغو کرد، اما اقدامهای مقدماتی هست که طرفین توافق بویژه آمریکایی‌ها باید انجام دهند که در ماه‌های آینده به نتیجه می‌رسد و توافق از اوایل سال آینده (میلادی) اجرایی خواهد شد. وی افزود: هیأتها و شرکتهای خارجی که اکنون به ایران می‌آیند در حال تمهید مقدمات هستند و اینکه تصور کنیم آنها در شرایط کنونی پولی بیاورند درست نیست. آنها پس از مذاکرات کلی که در آن چارچوبهای ما را بشناسند و با ما آشنا شوند، وارد عمل نمی‌شوند . نوبخت تصریح کرد: البته ما هم به هر خواستگاری جواب بله نمی‌دهیم و از هر کسی هم خواستگاری نمی کنیم، زیرا خارجی‌ها هم با انگیزه منفعت از بازار 80 میلیونی ایران می‌آیند و ما باید منافع خود را در نظر بگیریم.

  نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی

سخنگوی دولت با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیأت دولت بر لزوم تک نرخی شدن تورم و تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی و توجه دولت به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تقارن دوران پسا تحریم با اجرای برنامه ششم توسعه فرصت مناسبی است تا دولت بدین منظور برنامه‌ریزی کند و بدیهی است برای تحقق این رشد ما به سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی نیاز داریم که این امر باید در سیاستگذاری های برنامه ششم دیده شود.

  الفاظ مدیران در شأن ملت باشد

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نظر دولت در مورد کمپین نخریدن خودرو داخلی و حواشی آن گفت: ما از خودروسازان و از مدیران صنعت خودرو انتظار داریم کیفیت تولیدات‌شان متناسب با مطالبات مردم باشد و مدیران نباید درباره کسانی که نمی‌خواهند از محصولات داخلی استفاده کنند از ادبیات و الفاظی استفاده کنند که در شأن ملت و  دولت تدبیر و امید نیست.

 

 پیگیری موضوع بابک زنجانی

وی درباره اینکه آیا دولت لایحه‌ای به دادگاه بابک زنجانی ارایه خواهد داد و آیا وکیل دولت در این دادگاه شرکت خواهد کرد؟ گفت: بی‌شک دولت این کار را خواهد کرد و مسأله را دنبال می‌کند، چون مسأله پول بیت‌المال در این پرونده مطرح است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 0
    جناب نوبخت اگر به همه خواستگار ها جواب مثبت بدهيد كه مشكل شرعي پيش خواهد آمد . لطفا در جواب قبول دادن به خواستگار ها فقط به هم كفو بودن فكر كنيد نه چيز ديگري كه عاقبت خوشي ندارد . گول ماشين و باغ و شكل و شمايل و مدرك دانشگاهي و پدر آقا زاده را نخوريد كه آمار طلاق بالا تر خواهد رفت .
  • ایرانی IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    مثل بهتری بکار میبردی مگه توهم دلشکستگی برات بیش امد