۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
کد خبر: 309519

مطالعات محققان دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که پیاده روی روزانه، مصرف آجیل، چای سبز، گریپ فروت و غلات سبوس دار و نوشیدن آب به کاهش کلسترول کمک می کند.

۹ روش برای کاهش کلسترول در ۱۰ ثانیه

به گزارش ایرنا از هلث،جنس غشای سلول ها از جنس کلسترول است و بدن برای اعمال حیاتی خود از جمله تولید هورمون ها به این ماده حیاتی نیاز دارد.
بعضی از مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، گوشت و فرآورده های لبنی حاوی کلسترول هستند ولی قسمت عمده این ماده توسط بدن تولید می شود. دو نوع از لیپوپروتئین ها، کلسترول و دیگر موارد را از طریق جریان خون حمل می کنند. این دو نوع لیپوپروتئین HDL و LDL نام دارند. کلسترول مفید یا HDL، کلسترول اضافی را وارد کبد کرده و از بدن خارج می کند. سطح بالای HDL برای سلامت قلب مفید است و از بروز حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند. کلسترول LDL ، کلسترول اضافی بدن را وارد جریان خون می کند و سبب ضخیم شدن رگ های خونی می شود. این کلسترول برای سلامت قلب مضر است و احتمال سکته را افزایش می دهد. مطالعات محققان دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که با 9 روش کوتاه و ساده می توان سطح کلسترول بد را در مدت 10 ثانیه کاهش داد.
1-آب بنوشید
تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن روزی پنج لیوان یا بیشتر آب، سبب کاهش کلسترول شده و احتمال بیماری های قلبی را 50 تا 60 درصد کاهش می دهد.
2-روزی 30 دقیقه پیاده روی کنید
مطالعات محققان کلینیک مایو نشان می دهد که روزی 30 دقیقه پیاده روی نقش موثری در کاهش کلسترول و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی دارد.
3-گریپ فروت بخورید
مصرف روزانه یک عدد گریپ فروت سبب کاهش 11 درصد کلسترول خون می شود. این میوه علاوه بر کاهش کلسترول، به کاهش وزن کمک می کند و خاصیت ضد سرطانی دارد و اختلال خواب را از بین می برد.
4-در وعده های غذایی از سبوس استفاده کنید
غلات و مواد حاوی فیبر و سبوس، مرگ ناشی از بیماری های قلبی را 20 درصد کاهش می دهند.
5-از چای سبز غافل نشوید
چای سبز یکی از موثرترین مواد غذایی در کاهش کلسترول است.
6-از سبزی های حاوی برگ سبز استفاده کنید و زیاد سالاد بخورید
7-کره و غذاهای چرب نخورید
8-آجیل بهترین میان وعده است و احتمال بیماری های قلبی را 30 درصد کاهش می دهد. 
9-قبل از خرید، برچسب مواد غذایی را با دقت بخوانید و مواد غذایی چرب مانند سس مایونز را وارد خانه نکنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.