قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هشت سال دفاع جانانه مردم ایران درس بزرگی به همه دشمنان انقلاب داد که برای همیشه فکر تجاوز به خاک ایران را فراموش کنند و هرگز به فکر حمله نظامی نباشند.

دستان متجاوز به خاک میهن را قطع می‌کنیم/ آماده جان‌فشانی در راه انقلاب هستیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در جمع یگان‌های نمونه ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و  نیروهای مسلح مستقر در استان در میدان آذربایجان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: از طرف مردم بزرگوار استان از تلاش‌های شبانه‌روزی همه تلاشگران عرصه امنیت و مرزداران غیور استان قدردانی می‌کنم.
وی، هدف از برگزاری این مراسم را یادآوری خاطرات دفاع مقدس مردم بزرگوار ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: امروز گرد هم آمده‌ایم تا یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی بداریم و یاد شهدای عزیز و بزرگوار و همه کسانی را که به انقلاب اسلامی عشق ورزیده‌اند زنده کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی سپس به یادآوری شرایط کشور در مقطع آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با این تصور که هنوز پایه‌های انقلاب مستحکم نشده و مردم تازه انقلاب کرده ایران و نیروهای مسلح کشور آماده دفاع نیستند در 31 شهریور سال 1359 حمله به خاک مقدس ایران را از زمین و هوا و دریا آغاز کرد.
وی افزود: دشمن امیدوار بود که با استفاده از نیروهای ضدانقلاب و ستون پنجم خود، انقلاب نوپای اسلامی را از بین ببرد و در عرض یک هفته ضمن تصرف اهواز و خوزستان، ضربات جدی به انقلاب وارد کند.
جبارزاده با بیان این که مردم ایران در مدت کوتاه پس از پیروزی انقلاب، عمده وقت خود را صرف مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب کرده بود و تجربه کافی در دفاع از مرزهای کشور نداشت، افزود: این مردم و نیروهای مسلح کشور با دست خالی در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح صدام که به ظاهر ارتش صدام بود اما در واقع پشتیبانی کل استکبار جهانی را به همراه داشت قرار گرفته و مقاومت و ایستادگی را آغاز کردند.
وی با اشاره به این که دشمن هرآن‌چه را در مقابل خود می‌دید مورد هجمه قرار می‌داد، گفت: مردم ایران با دستور امام و علی‌رغم این که در تامین امکانات و تجهیزات دفاعی مشکلات زیادی داشتند، دفاع از میهن را به عنوان یک تکلیف شرعی شروع کردند.
استاندار آذربایجان‌شرقی، پیش‌روی دشمن در خاک جمهوری اسلامی در اوایل جنگ تحمیلی را نتیجه خیانت بنی‌صدر دانست و گفت: او به عنوان فرمانده کل قوا در آن زمان، به نیروهای مردمی اعتماد نداشت و ارتش را در دفاع از خاک کشور محدود کرده بود و در واقع تئوری او بود که باعث شد دشمن وارد بسیاری از شهرها و روستاهای ما شود.
جبارزاده جنگ هشت ساله ایران و عراق را بزرگترین جنگ تاریخ معاصر دنیا توصیف کرد  و گفت: مردم عزیز ایران و نیروهای مسلح کشور در این هشت سال با دست خالی و توکل به خدا در مقابل ارتش‌های همه دنیا که امکانات مختلف تجهیزاتی را در اختیار ارتش صدام قرار می‌دادند ایستاد.
وی خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع جانانه مردم ایران درس بزرگی به همه دشمنان انقلاب داد که برای همیشه فکر تجاوز به خاک ایران را فراموش کنند و هرگز به فکر حمله نظامی نباشند.
رئیس شورای تامین استان آذربایجان شرقی با بیان این که امروز سال 59 نیست، افزود: اگر در سال 59 و در طول هشت سال دفاع مقدس، مردم ایران و سپاه و ارتش با امکانات کم و دست خالی توانستند در مقابل همه دنیا ایستادگی و مقاومت کنند امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که نیروهای مسلح ما مجهز به آخرین فناوری دفاعی و مدرن‌ترین امکانات روز برای دفاع از کیان میهن اسلامی هستند.
وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که فرمانده معظم کل قوا و رهبر عزیز انقلاب و رئیس جمهور محترم تاکید کرده‌اند ما مطلقا به فکر تجاوز به دیگر کشورها نیستیم، ولی هر دستی که برای تجاوز به سوی ایران دراز شود در همان دقایق اول قطع خواهد شد.
جبارزاده تصریح کرد: امروز اعلام می‌کنیم تمام نیروهای مسلح به پشتوانه مردم عزیز آماده‌اند علاوه بر دفاع از میهن اسلامی و انقلاب اسلامی، از همه محرومان و مظلومانی که در اقصا نقاط دنیا مورد هجمه و تجاوز استکبار جهانی قرار می گیرند دفاع کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مردم عزیز و نیروهای مسلح استان تحت امر فرمانده کل قوا، آماده جان‌فشانی در راه انقلاب و نثار جان و خون خود در راه دفاع از قرآن و انقلاب و میهن اسلامی هستند، افزود: امروز آذربایجان شرقی در سایه تلاش نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه، بسیج و همه نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به عنوان استانی برتر از نظر شاخص‌های امنیتی شناخته می‌شود.
وی خطاب به فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب، اعلام کرد که همه نیروهای مسلح و مردم قهرمان آذربایجان گوش به فرمان رهبر خود هستند و این شعار همیشگی خود را تکرار می‌کنند که: "آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی" و "آذربایجان جانباز، خامنه‌ای دن آیریلماز"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.