قدس آنلاین: دبیر شانزدهمین کنفرانس دینامیک شاره ها گفت: امسال کنفرانس دینامیک شاره ها با رویکرد بحران زیست محیطی ریزگردها برگزار می‌شود

کنفرانس دینامیک شاره بحث تخصصی ریزگردها را بررسی می کند

به گزارش قدس آنلاین ، علی امیری، دبیر شانزدهمین دوره کنفرانس دینامیک شاره ها، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این کنفرانس یکی از معتبرترین و جامع ترین  کنفرانس های مهندسی مکانیک در حوزه مکانیک سیالات است.

امیری افزود: این کنفرانس هریکسال و نیم یکبار برگزار می شود. با تصمیم کمیته علمی دائمی کنفرانس، از بین دانشگاههای درخواست کننده، میزبانی کنفرانس  به یکی از دانشگاه‌های برتر کشور واگذار می‌شود. ‌برگزاری کنفرانس در استان های مختلف از سیاست‌های کمیته علمی کنفرانس است.

عضو کمیته علمی این کنفرانس گفت: این کنفرانس در 23 محور ارائه می شود که ازجمله این محورها انتقال جرم و گرما، جریان درمحیطهای متخلخل، جریان های آرام، جریان های بیوتکنولوژیک، جریان‌های رقیق‌شده، دینامیک شاره های ژئوفیزیکی و نانو شاره ها هستند.

وی افزود: امسال 250 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ملی در دانشگاه رازی کرمانشاه رسیده  که از این تعداد 30 مقاله از خراسان رضوی و 15 مقاله از دانشگاه فردوسی مشهد است.

امیری با بیان اینکه نتایج نهایی داوری مقالات ارسالی 10 مهرماه اعلام می شود گفت: ثبت نام شرکت کنندگان این کنگره پس از اعلام نهایی داوری خواهد بود.

وی گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی و گردهمایی علمی به منظور ارتقاء پیشرفت توانمندیهای دانشجویان و محققان و چاپ مقالات برتر کنفرانس در نشریات ISI و علمی پژوهشی مانند Journal of Applied Fluid Mechanics و نشریه شریف نیز در دستور کار ما قرار دارد.

او افزود: بحران زیست محیطی ناشی ازریزگردها که طی این چند سال به معضل ملی و منطقه‌ای تبدیل شده، امسال برگزارکنندگان این کنفرانس را برآن داشته که محوریت کار پژوهش خود را به این موضوع اختصاص دهند.

استادیار دانشگاه رازی گفت: امسال دانشگاه رازی کرمانشاه میزبان شانزدهمین کنفرانس  بین المللی دینامیک شاره ها در آبان ماه سال جاری است و  تلاش دارد تا در راستای  رسیدگی به معضل زیست محیطی ریزگردها در استانهای غربی  از این طریق یک هسته تخصصی  برای ارائه راهکارهای عملی فراهم آورد.

وی درپایان گفت: کنفرانس دینامیک شاره ها  درکنار کنفرانس مهندسی مکانیک ایران، یکی از جامع ترین کنفرانس های کشور است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.