نماینده انصارالله در کمیته تدوین قانون اساسی یمن با بیان اینکه جنگ و دشمنی آل سعود، چهره مقاوم و پایدار مردم یمن را برجسته کرد گفت: تجاوز به یمن چهره زشت کشورهایی را که با اقدامات خود نام حقوق بشر را به هدر داده‌اند، مشخص کرد.

نماینده انصارالله: دشمنی آل سعود،چهره مقاوم مردم یمن را برجسته کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمان مختار» نماینده انصارالله در کمیته تدوین قانون اساسی یمن به عنوان سومین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران سخنرانی کرد.

وی حضور خود در جمع نمازگزاران در سخنرانی در نماز جمعه تهران را فرصت تاریخی و بزرگ خواند و گفت: به ملت بزرگ ایران می‌گویم، آنچه که در این شش ماه بر مردم مظلوم یمن گذاشته تا‌کنون در تاریخ بشریت همانند نداشته است.

نماینده انصارالله در کمیته تدوین قانون اساسی، حمله رژیم سعودی به کشور یمن به بهانه بازگرداندن مشروعیت به نمایندگی منصور هادی مزدور مجرم خود و مبارزه با طرح ایرانی گسترش انصارالله را یک شعار دروغین خواند و افزود: عربستان بعد از شکست نقشه‌های خود در یمن به این کشور حلمه کرد.

وی افزود: یمن ده‌ها سال تحت سرپرستی آل سعود قرار داشت و اراده مردم ما و استقلال تصمیم‌گیری سیاسی به دست این نظام عقب مانده وحشی متخلف بود.

مختار با اشاره به شکل‌های مختلف دشمنی‌های آل سعود در چند دهه اخیر خاطر نشان کرد: بارزترین آنها دخالت آشکار در امور سیاسی کشور برای باقی ماندن مردم در فقر و تبعیت و محروم ماندن از منابع کشور خود است.

وی با بیان این مطلب که آل سعود با هرگونه طرح نهضتی و استقلال برای آزادی مبارزه کرده و آن را در نطفه خفه می کند، افزود: هنگامی که نهضت یمن شروع شد و طرح نظام آل سعود در حال سقوط بود، این نظام مجرم ادوات جنگی را برای حمله به یمن به حرکت در آورد.

عبدالرحمان مختار گفت: آل سعود برای ارتکاب اعمال تروریستی مانند حمله به مساجد، بیمارستان ها، تجمعات و منفجر کردن مینی بوس‌های دانش آموزان که بدترین جرایم ضد بشری است، کشتن دانشجویان و حتی سربریدن سربازان در حال درمان در بیمارستان، ذره‌ای تردید نکرد.

وی گفت: در مقابل این جرایم تروریستی، ارتش یمن با کمک کمیته‌های مردمی و آزادمردان کشور خود برای توقف نیروهای تکفیری که موجب اخلال در امنیت کشور است، به حرکت در آمد.

مختار گفت: در این شرایط بود که آل سعود جنگ مستقیم بر ضد مردم یمن را آغاز کرد.

نماینده انصارالله یمن گفت: در شرایطی که عربستان متوجه شده بود اقدامات تروریستی در یمن شکست خورده است، به صورت مستقیم و با استفاده از هواپیما برای نجات نیروهای خود وارد عمل شد و با حمله هوایی، دریایی، زمینی اماکن عمومی و زندگی مردم را بمباران کرد.

مختار گفت: این حملات و تجاوزهای آشکار باعث کشته شدن کودکان و زنان و تخریب اماکن عمومی از جمله منازل، بیمارستان‌ها، راه‌ها،کارخانه‌ها و انبارهای غذا و دارو شد.

مختار در ادامه افزود: عربستان در این دشمنی وحشیانه و آشکار به کشتن مستقیم شهروندان عادی اکتفا نکرد و فراتر از آن به محاصره مردم و هر آنچه که به انسانیت و بقای حیات مرتبط بود، پرداخت.

وی با اشاره به نقض آشکار قوانین و عرف های بین المللی و ارزش های انسانی در یمن گفت: بیش از 80 درصد از شهروندان عادی دچار گرسنگی و قحطی شده‌اند که این از اهداف کشورهای متخاصم به سرکردگی عربستان است.

مختار با اشاره به تداوم کشتار مردم یمن گفت: جنگ و دشمنی آل سعود، چهره حقیقی و مقاوم و پایدار مردم یمن را برجسته کرده است و چهره زشت کشورهایی را که با اقدامات خود نام حقوق بشر را به هدر داده اند، مشخص کرد.

نماینده انصارالله با اشاره به پایداری مردم یمن در تکمیل انقلاب خود ادامه داد: مردم یمن برای تحقق خواسته‌های اساسی خود که در راس آن، رهایی دائمی از سلطه است مبارزه می‌کنند و پیروزی انقلاب یمن آخرین میخ بر تابوت نظام مجرم آل سعود خواهد بود.

مختار خاطر نشان کرد: مردم یمن مردمی پایدار و شکست‌ناپذیر خواهند بود و یمن گورستان اشغالگران خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.