پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی: معاون املاك و اراضي آستان قدس رضوي از رفع تصرف ۵۳ هزار مترمربع از اراضی موقوفه در نقاط مختلف اطراف شهر مشهد خبر داد.

 رفع تصرف ۵۳ هزار مترمربع از  اراضی  موقوفه مشهد

 مهندس«محمودمشجري» در این باره اظهار داشت: این اراضی در بخشهای مختلفی مانند: ده‌غیبی، کنه‌بیست و چاه خاصه قرار داشته که درسال جاری رفع تصرف شده است.

وی حفاظت وصيانت از املاك و اراضي موقوفه را جزئي از اهداف اصلي حوزه معاونت املاك و اراضي آستان قدس رضوي دانست و بیان کرد: این هدف  با راهکارهای متنوعی مانند: جلوگیری ازتصرفات با انجام گشت و بازدیدهای مستمر شبانه‌روزی، انجام اقدامهای پیشگیرانه به وسیله محصورکردن اراضی موقوفه، بررسی و پذیرش درخواست متقاضیان به منظوردریافت سند استيجاري درسطح اراضی شهری و ... همراه است.

مشجری افزود: درطول سال گذشته به میزان 270 هکتار از اراضی موقوفه آستان قدس رضوی رفع تصرف شده و حوزه معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی با انجام اقدامهای مورد نیاز زمينه‌ احیا و بهره برداری این اراضی را فراهم ساخته است.

وی عنوان کرد: محصور کردن شماری از قطعات اراضی موقوفه درحومه مشهد با پانل گذاری و ایجاد حدفاصل در محل مرز ثبتی بیشتر اراضی موقوفه با هماهنگي مالکان مجاور و انجام دیوارنویسی بر روی پانلهای محدوده اراضی تحت حفاظت به  منظور اطلاع‌رسانی وآگاهی عموم مردم، از جمله اقدامهای انجام‌ شده از سوی این معاونت در طول سالهای اخیر به شمار می‌آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.