جایگاه های فروش بنزین در بزرگراههای سراسر ایتالیا، علیه تدابیر دولتی در این بخش دست به یک اعتصاب ۲ روزه زدند.

اعتصاب سراسری جایگاه های فروش بنزین در ایتالیا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، تمامی جایگاه های فروش سوخت (بنزین، گازوئیل و گاز) در بزرگراههای ایتالیا از ساعت 22 به وقت محلی شب گذشته دست از کار کشیده و برای 48 ساعت اعتصاب کردند.
انجمن های صنفی هدف از این اعتصاب را، «حفظ منافع مشروع صدها شرکت کوچک و هزاران شاغل فعال در این بخش و همچنین میلیون ها مصرف کننده که هر سال در بزرگراهها تردد می کنند» اعلام کردند.
این اعتصاب که به دنبال فراخوان انجمن های صنفی 'Faib Confesercenti', 'Fegica Cisl ' و'Anisa Confcommercio ' از شب گذشته آغاز شد و تا ساعت 22 چهارشنبه شب به وقت محلی ادامه دارد، علیه حکم وزارتخانه های راه و ترابری و توسعه اقتصادی که به عقیده انجمن های صنفی از لابی های انحصاری قدرتمند و علایم تجاری نفتی و رستورانی محافظت می کند، برگزار شده است.
اتحادیه های صنفی شرایط کنونی را غیر قابل تحمل و وخیم خوانده و اعلام کردند که با انجام اصلاحات در این بخش 6 هزار شاغل در خطر بیکاری قرار خواهند گرفت.
اعتراض سراسری جایگاه های فروش بنزین علیه اصلاحات دولتی در بخش توزیع سوخت است که به عقیده معترضین منجر به بهبود شبکه توزیع سوخت نخواهد شد بلکه به بزرگراهها اجازه خواهد داد تا حتی خدمات را از طریق خودکارکردن کامل این جایگاه ها حذف کنند.
اتحادیه های صنفی همچنین خواستار حذف مالیات افزوده از شرکت های نفتی برای خدمات در بزرگراهها شده و اعلام کردند که این نوع مالیات که طی 6 سال 1400 درصد افزایش پیدا کرده است، لیتری تا 18 سنت یورو بر بهای سوخت سنگینی می کند که در صورت حذف آن، قیمت بنزین در بزرگراهها بلافاصله تا 20 سنت کاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.