مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز پرداخت تسهیلات به مستمری بگیران از هفته آینده خبر داد و گفت: با این اقدام حجمی از نقدینگی در اختیار مستمری‌بگیران قرار می‌گیرد تا در راستای رفع مایحتاج این قشر هزینه شود.

آغاز پرداخت تسهیلات به مستمری‌بگیران از هفته آینده


به گزارش قدس انلاین به نقبل از فارس، تقی نوربخش شامگاه چهارشنبه در شورای اشتغال استان زنجان، جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را بیش از 40 میلیون نفر اعلام و اظهار کرد: 5 میلیون نفر از این جمعیت مستمری‌بگیر هستند.

وی جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان زنجان را 530 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: ضریب نفوذ تامین اجتماعی در این استان 53 درصد است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تعداد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان زنجان را 30 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: این جمعیت به همراه خانواده‌هایشان حدود 150 هزار نفر می‌شوند.

نوربخش از وجود 10 واحد و شعبه بیمه‌ای سازمان در استان زنجان خبر داد و افزود: سازمان تامین اجتماعی دو بیمارستان و سه مرکز درمانی سرپایی در سطح استان زنجان دارد و آغاز احداث شعبه 2 تامین اجتماعی در دهه فجر از برنامه‌های آینده سازمان است.

وی به راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام حسین (ع) طی چند وقت اخیر اشاره و تاکید کرد: توسعه خدمات سبز در مراکز درمانی و بیمارستانی استان زنجان ادامه می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبلغ هزینه‌شده سازمان را در استان زنجان 60 میلیارد تومان به صورت ماهانه اعلام کرد و گفت: 45 میلیارد تومان از این مبلغ در بخش مستمری و بقیه در حوزه درمان هزینه می‌شود.

نوربخش از آغاز پرداخت تسهیلات به مستمری‌بگیران از هفته آینده خبر داد و ابراز کرد: با این اقدام حجمی از نقدینگی در اختیار مستمری‌بگیران قرار می‌گیرد تا در راستای رفع مایحتاج این گروه هزینه شود.

وی سهم استان زنجان را از تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده برای پرداخت یک هزار فقره عنوان کرد و افزود: پرداخت این تسهیلات می‌تواند به حل بخشی از مشکلات کمک کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی فقط در دو واحد صنعتی استان زنجان سرمایه‌گذاری کرده است، ادامه داد: سیمان خدابنده با 30 درصد مالکیت و نخ صبا تنها بنگاه‌های اقتصادی هستند که تامین اجتماعی در استان زنجان سرمایه‌گذاری کرده است.

نوربخش از پرداخت مبلغ 3 هزار میلیارد تومانی مستمری ماهانه توسط سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این سازمان یک هزار میلیارد تومان هم در بخش درمان هزینه می‌کند که مجموع خدمات این سازمان را به 4 هزار و200 میلیارد تومان می‌رساند که اقدام بزرگی برای کشور به شمار می‌رود.

وی با تقدیر از کارفرمایان در نحوه برخورد با مشکلات موجود در حوزه اشتغال تاکید کرد: تعدیل نیرو آخرین راه‌کار کارفرمایان محسوب می‌شود که نوعی ایثار است و باید مورد تقدیر قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به افزایش 65 درصدی دریافتی مستمری‌بگیران در دوره دولت مستقر بیان کرد: این میزان افزایش برابر با کل میزان افزایش دریافتی مستمری‌بگیران در طول هشت سال قبل از این دولت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.