فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اجرای رزمایش ولایت چهار در زمستان امسال در شمال اقیانوس هند خبر داد.

رزمایش ولایت را در شمال اقیانوس هند اجرا می کنیم

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، دریادار حبیب الله سیاری روز پنجشنبه در آیین استقبال از ناوگروه اعزامی ایران در بازگشت از روسیه اظهار کرد : نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران همانگونه که به بحث های دیپلماسی می پردازد ، مسئولیت برقراری امنیت و ایمنی آمد و شد کشتی ها در مناطقی که امنیت از بین رفته را نیز به عهده دارد.
وی با بیان این که در این راستا رزمایش های متعددی انجام شده و از ابتدای امسال تاکنون پنج رزمایش داشتیم، افزود: در نیمه دوم آبان ماه جاری نیز رزمایش زیردریایی ها را خواهیم داشت .
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه خاطرنشان کرد : به دریادلانی که در سفر ناوگروه به آستاراخان دریای پرتلاطمی را پشت سرگذاشتند، تبریک می گویم .
وی افزود: ماموریت این ناوگروه نشان دهنده توانمندی نیروی دریایی است که با علم و سلحشوری توانمندی و مهارت خود را در دریای پرتلاطم نشان داد.
وی خاطرنشان کرد : نیروی دریایی در شرایط بدتر نیز در عرصه دریاهای شمال و جنوب می تواند از مرزها ، منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند .
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد : امیدوارم این سفرها به منظور نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها ادامه داشته باشد.
دریادار سیاری افزود : سفر شما در اجرایی شدن یکی دیگر از تدابیر فرمانده معظم کل قوا بود که نیروی دریایی را راهبردی و نیروی نظامی، علمی و سیاسی خواندند.
وی تصریح کرد : مقام معظم رهبری نیروی دریایی را یک نیروی نظامی خواندند از آن جهت که در حفظ و دفاع از مرزهای دفاعی، همیشه در عرصه دریا حضور دارد .
وی افزود: علمی بدین لحاظ که نیروی دریایی تجهیزات محور، برخوردار از توان بالای فناوری است و وجود ناوشکن ها، ناوچه های موشک انداز و زیردریایی نشان دهنده علم موجود در نیروی دریایی است .
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد : نیروی دریایی، بین المللی است از آن جهت که به محض این که از آبهای سرزمینی شمال و جنوب خارج می شویم، تماس ما با کشورهای جهان است و نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی در آب های جهان.
وی متذکر شد: سیاسی بودن نیروی دریایی از این جهت است که نیروی دریایی مثل وزارت امور خارجه می تواند در توسعه دیپلماسی اثرگذار باشد .
دریادار سیاری افزود: حضور نیروی دریایی در اقیانوس هند، آرام و انشاء الله اطلس جنبه سیاسی نیروی دریایی را اثبات می کند .
وی خاطرنشان کرد : توانمندی دفاعی نیروهای مسلح و در عرصه دریا نیروی دریایی راهبردی موجب می شود مسئولان سیاسی کشور در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی و ارتباط با کشورهای منطقه و فرامنطقه با پشتوانه نیروهای مسلح با اقتدار صحبت کنند و مذاکرات را به نتیجه برسانند .

* فرمانده ناوگان شمال: در خزر از توانمندی بسیار خوبی برخورداریم
فرمانده ناوگان شمال نیز گفت : در محدوده 20 درصد دریای خزر، از آمادگی خوبی برای دفاع از منافع و منابع جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستیم.
امیر دریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد اظهار کرد : در حالی که قبلا حتی یک کشتی ایرانی در دریای خزر حضور نداشت، دومین ناوگروه اعزامی در شرایط آب و هوایی سخت و دریای متلاطم به دعوت همتایان روس به بندر آستاراخان سفر کرد .
وی خاطرنشان کرد : ناوگروه اعزامی به مدت چهار روز در شمالی ترین نقطه دریای خزر حضور داشت و در شرایط بسیار نامناسب به گشت زنی پرداخت و توان خود را در بعد دفاعی ، آموزش و روحیه سلحشوری به منصه ظهور رساند.
فرمانده ناوگان شمال متذکر شد: این توانمندی در نیروی دریایی نه تنها در محدوده آب های حاکمیتی کشور بلکه در دریاهای دور نیز وجود دارد .
امیر دریادار رضایی حداد با قدردانی از فرمانده ناوگروه صلح و دوستی و تمامی کارکنان اعزامی به این ماموریت ، تقویت و ارتقاء جایگاه نیروی دریایی راهبردی و نشان دادن اقتدار و توانایی این نیروی راهبردی ارتش و افزایش تعاملات و ارتباطات با نیروی دریایی کشورهای حوزه خزر را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد.
ناوگروه صلح و دوستی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به کشور روسیه، بعد از انجام ماموریت 10 روزه، روز پنجشنبه در بندرگاه انزلی پهلو گرفت.
این دومین سفر ناوگروه ایران به روسیه بود. تیرماه سال 92 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سفری به آستراخان روسیه داشت.
ناوگروه نیروی دریایی روسیه نیز تاکنون سه بار طی سال های 86 ، 93 و مردادماه 94 با هدف تحکیم روابط دوستانه و توسعه تعاملات دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندرانزلی سفر کرده است.
این بازدید به صورت متقابل و در پاسخ به بازدید ناوگروه روسی از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور انجام گرفت.
فرماندهی منطقه چهارم نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.