مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه دوره مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی تمدید نخواهد شد، گفت: از اول آذر ماه عرضه بنزین در سراسر کشور رسما تک نرخی خواهد شد.

دوره مصرف بنزین۷۰۰ تومانی تمدید نمی‌شود/عرضه بنزین تک‌نرخی از آذر

سید ناصر سجادی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت مصرف سهمیه‌های بنزین با قیمت ۷۰۰ تومانی باقی مانده در کارت‌های هوشمند سوخت، گفت: در طول ماه‌های اخیر روند مصرف و برداشت بنزین ۷۰۰ تومانی در مقایسه با روزهای نخست آزادسازی قیمت این فرآورده نفتی کند شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه براساس مصوبه دولت عرضه و فروش بنزین ذخیره سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت با قیمت ۷۰۰ تومانی تا ۳۰ آبان ماه سال جاری اعتبار دارد، تصریح کرد: بر این اساس از ابتدای آذر ماه به طور رسمی عرضه بنزین در سراسر کشور با حذف سهمیه‌های باقیمانده در کارت‌های هوشمند سوخت تک نرخی خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت هیچگونه درخواستی برای تمدید دوره مصرف ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌های سوخت به دولت ارائه نکرده است، اظهار داشت: از این رو پیش بینی می‌شود عملا دوره مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی توسط دولت تمدید نخواهد شد و ۳۰ آبان ماه آخرین روز عرضه بنزین ۷۰۰ تومانی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه با حذف بنزین ۷۰۰ تومانی از اول آذر ماه سال جاری و فروش تک نرخی بنزین، عرضه کارتی این فرآورده نفتی همچون گذشته ادامه می یابد، تاکید کرد: تاکنون هیچ برنامه‌ای برای حذف و یا توقف کارتی بنزین در دولت و وزارت نفت به تصویب نرسیده است.

به گزارش مهر، براساس آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در شرایط فعلی ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌های هوشمند سوخت به کمتر از ٤٨٠ میلیون لیتر کاهش یافته است.

از این رو در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه سه تا چهار میلیون لیتر از موجودی این بنزین (٧٠٠ تومانی) مصرف می شود، این در حالی است که در روزهای نخست آزادسازی قیمت‌ها مصرف بنزین ۷۰۰ تومانی حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون لیتر در روز بوده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط مصرف روزانه بنزین در ایران حدود ۷۲.۷ میلیون لیتر بوده که از رشدی ٣.٢ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

در زمان اجرای طرح آزادسازی قیمت بنزین و عرضه این فرآورده نفتی با قیمت یکهزار تومان، بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین با قیمت ۷۰۰ تومانی در کارت‌های هوشمند سوخت ذخیره سازی شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.