منابع دیپلماتیک اعلام کردند محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله به اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن گفت:هیئت انصارالله آماده حضور در مذاکرات صلح با هادی رئیس جمهوری مستعفی تحت نظارت سازمان ملل است.

انصار الله برای حضور در مذاکرات صلح یمن اعلام آمادگی کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش پایگاه خبری یمن الان، محمد عبدالسلام ضمن تکذیب شایعات رسانه های مزدور عربستان در خصوص شکست مذاکرات سازمان ملل گفت: هدف از اینگونه شایعات مردم فریبی وتشویش اذهان عمومی است.
این منابع گفتند: ولد شیخ ضمن تشکر ازاعلام آمادگی جنبش انصار الله از موافقت دو طرف برای آغاز دور جدید مذاکرات سیاسی برای اجرای سازوکار قطعنامه 2216 سازمان ملل پس از موافقت 14 کشور با آن خبر داد.
ولد شیخ افزود: مذاکرات پس از تکمیل اقدامات کمیته فنی ،مشخص شدن اسامی هیئت ها وتعداد آنها، مشخص شدن زمان ومکان آن برای پرهیز از برخی اختلافاتی که در مذاکرات گذشته در ژنو پیش آمد برگزار می شود.
هیاتی از جنبش انصار الله وحزب کنگره مردمی به ریاست علی عبدالله صالح 20 سپتامبر( شهریور) برای اجرای مشورت در خصوص برقراری آتش بس ودستیابی به صلح تحت نظارت اسماعیل ولد شیخ احمد عازم مسقط پایتخت عمان شد.
دور نخست مذاکرات یمن خرداد گذشته به مدت پنج روز در ژنو سوییس برگزار شد. به گفته نمایندگان یمنی عضو جنبش مردمی انصارالله این گفت و گوها به دلیل کارشکنی های عربستان بی نتیجه ماند و هدف برقراری آتش بس محقق نشد.
عربستان سعودی و هم پیمانانش تحت حمایت غرب، از ششم فروردین سال جاری به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کردند.
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.