قدس آنلاین: رزمایش محمد رسول الله(ص) ۳ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده نزاجا در منطقه یال‌عباس تربت جام برگزار شد.

برگزاری رزمایش محمد رسول الله(ص) ۳ آجا در منطقه یال‌عباس تربت جام

به گزارش قدس آنلاین، رزمایش محمد رسول الله(ص) 3 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش با حضور امیر سرتیپ ستاد احمدرضا پوردستان، فرمانده‌ نزاجا و اعضای یگان‌های 177 پیاده، تیپ 38 زرهی، یگان‌های توپخانه، پایگاه هوانیروز مشهد، پهپاد، جنگال، عملیات روانی و با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به میزبانی قرارگاه عملیاتی نزاجا در منطقه شمالشرق در منطقه یال‌عباس تربت جام آغاز شد.

رزمایش محمد رسول الله(ص) 3 که یک رزمایش دفاعی امنیتی با رویکرد ارتقاء سطح آمادگی یگان‌ها و ایجاد بازدارندگی بوده از 26 تا 28 آبان ماه به مدت سه روز در این مکان برگزار می‌شود و در آن عملیات پدافند در سطح با اشغال عوارض حساس، گلوگاه‌ها، تنگه‌ها در سطح بسیار وسیع در منطقه شرق کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

این رزمایش با محوریت قرارگاه عملیاتی نزاجا در منطقه شمالشرق و هدایت و طرح‌ریزی قرارگاه ولایت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به صورت دو طرفه کنترل شده با رویکرد امنیتی دفاعی برگزار شده است.

انجام عملیات تخصصی-اطلاعاتی به صورت ویژه، نمایش اقتدار و افزایش آمادگی یگان‌ها، جابه‌جایی سریع نیروهای واکنش سریع، افزایش مهارت و کارایی فرماندهان و ارزیابی توان رزمی یگان‌های عملیاتی در شرایط مختلف جوی و آب‌وهوایی از دیگر اهداف برگزاری رزمایش محمد رسول الله(ص) 3 بوده است.

همزمان با اجرای آتش سنگین توپخانه، یگان‌های زرهی و پیاده به صورت ترکیبی با شلیک آتش پرحجم هوایی و زمینی بر روی مواضع دشمن فرضی، عملیات پدافند در سطح را با موفقیت به اجرا گذاشتند؛ همچنین عملیات هلی‌برن و ضد هلی‌برن، تخلیه مجروح و اسلینگ توسط بالگردهای هوانیروز و اجرای عملیات جنگ‌های نوی توسط یگان جنگال نوین تیپ 177 پیاده آغاز شد.

در ادامه این رزمایش یگان واکنش سریع تیپ عملیات مقابله‌ای خود را علیه نیروهای دشمن در معابر از پیش تعیین شده اجرا کرد.

این رزمایش به صورت دو طرفه و کنترل شده و با استفاده از تجهیزات و سلاح‌های بومی که توسط مهندسان توانمند سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی، ساخت و تولید شده است به صورت کاملاً واقعی در منطقه شمالشرق کشور برگزار شد.

همزمان با اجرای عملیات‌های رزمی، عملیات‌های مردم یاری و اعزام اکیپ‌های سیار پزشکی و مددکاری با حضور کادر پزشکی مجرب و متعهد نزاجا در منطقه عمومی رزمایش انجام شد.

در رزمایش محمد رسول الله(ص) 3 موضوعاتی همچون رویکرد امنیتی دفاعی جهت ارتقاء توان رزمی، کسب آمادگی‌های دفاعی و بازدارندگی از هدایت و نظارت و طرح‌ریزی قرارگاه عملیاتی شمالشرق نزاجا مورد توجه واقع شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.