معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از نهایی شدن لایحه بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه تا دو روز آینده خبر داد.

معاون رئیس جمهوری: لایحه بودجه ۹۵ تا دو روز آینده نهایی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا محمدباقر نوبخت در نخستین همایش ملی بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح احیای 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان که در سالن امام رضا شهرک نفت برگزار شد، اظهارکرد: دولت لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه را آذر ماه به مجلس تقدیم می کند.
وی همچنین با اشاره به سفر مقامات و سرمایه گذاران خارجی بعد از تصویب برجام تاکید کرد: روزانه اخباری از اعلام آمادگی سرمایه گذاران و سفر آنهابه کشور منتشر می شود که رئیس جمهوری هم در همین راستا قرار بود به ایتالیا و فرانسه سفر کند.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه بازار 80 میلیونی ایران را به راحتی در اختیار سایر کشورها قرار نمی دهیم، اظهار کرد: ما از میان سرمایه گذاران حق انتخاب داریم و هیچ کشوری نمی تواند قواعد و قرارداد خود را به ما تحمیل کند.
وی سفر وزیر خارجه ژاپن و هیات سرمایه گذاران را در دو هفته گذشته به کشور یادآور شد و اضافه کرد: این شرکت های ژاپنی تا پیش از این حاضر نبودند حتی دفاتر خود را از دوبی به ایران منتقل کنند، البته برای فعالیت آنها شروطی ازقبیل سرمایه گذاری مستقیم در ایران، استفاده از نیروهای تحصیلکرده ایرانی، استفاده از فناوری روز جهان و راهیابی به بازارهای جهانی را تعیین کردیم.
نوبخت با اشاره به اجرای طرح های عمرانی از جمله در حوزه راه و راه آهن اظهار کرد: دولت تدبیر و امید این طرح ها را در شرایطی اجرا کرده که با بی سابقه ترین تحریم های جهانی دست و پنجه نرم می کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه مراحل اجرایی برجام هنوز تکمیل نشده بنابراین هنوز در تحریم هستیم به طوری که بیش از یک میلیون بشکه نفت نمی توانیم صادر کنیم و بانک مرکزی به دلیل تحریم ها امکان استفاده از منابع ارزی خود را ندارد.
نوبخت اظهار امیدواری کرد: بعد از برداشته شدن تحریم ها که با درایت دولت و حمایت رهبری و مجلس و قوه قضائیه انجام خواهد شد قطعا شاهد رشد سرمایه گذاری در خوزستان و سایر استان های کشور خواهیم بود.

*تعهد دولت برای طرح کشاورزی رهبری
معاون رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان منع عملیاتی وجود ندارد، گفت: این طرح یک طرح بزرگ ملی است که دولت تدبیر و امید متعهد به اجرای آن است.
وی درباره مشکل تامین آب بخشی از این طرح، تاکید کرد: تامین آب حدود 200 هزار هکتار باقیمانده این طرح جای دغدغه و نگرانی ندارد.
وی این طرح مقام معظم رهبری را بزرگترین طرح آبی خاکی تاریخ کشور دانست و گفت: تا کنون حدود 160 هزار هکتار از این طرح بهره برداری و تحویل داده شده و حدود 160 هزار هکتار دیگر نیز در دست اجراست.
نوبخت با اشاره به مشکلات مالی در اجرای طرح های عمرانی، تصریح کرد: طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان در کنار طرح مهار آب های مرزی تنها طرح هایی هستند که منابع مالی آنها تامین شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون برای اجرای طرح های عمرانی با مشکلاتی مواجه هستیم با این حال امسال 21 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در کشور پرداخت شده است.
وی گفت: این در حالیست که پارسال 16 هزار میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل طرحهای عمرانی پرداخت شده است.
نوبخت اضافه کرد: طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان به هیچ وجه مشکل مالی ندارد و هر چقدر ظرفیت کار وجود داشته باشد اعتبار لازم برای آن تخصیص داده می شود.
نخستین همایش ملی بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح احیای 550 هزار هکتاری کشاورزی خوزستان و ایلام، 26 و 27 آبان در اهواز برگزار می شود که آیین گشایش آن با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی انجام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.