رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مخالفت آمریکا و بعضی از غربی‌ها با بشاراسد، با ادعای مبارزه با تروریسم تکفیری داعش تناقض دارد و در حمایت از داعش محسوب می‌شود.

مخالفت آمریکا با اسد حمایت از داعش است/دست از سیاست تناقض بردارید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، سرلشگر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه دفاعیه میان اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: امروز یکی از مسائل مهم جهانی در امنیت و سیاست مبارزه با تروریست‌های تکفیری است؛ بخصوص تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: آمریکا و اسرائیل با هدایت خانم کلینتون که در آن زمان وزیر خارجه آمریکا بود، جلسه دوستان سوریه را تشکیل دادند؛ اول در دو کشور منطقه‌ای و سپس در اروپا، تروریست‌ها را جمع کردند و آنها را از افغانستان و عراق به سوریه منتقل کردند و آنها را آموزش دادند، برای آنها سلاح فرستادند، پشتیبانی کردند و از نظر اقتصادی و نیروی انسانی آنها را تقویت کردند تا تبدیل شدند به جریان تروریستی تکفیری فعلی که دشمن کل مردم جهان است.

فیروزآبادی تصریح کرد: هشدارهایی که در آن سال‌های اول و بعد از آن به کشورهای جهانی و منطقه داده شد که تروریست‌ها در منطقه محدود نخواهند شد و منطقه و جهان را تهدید خواهند کرد، شنیده نشد، ولی امروز با زهری که تروریست‌ها در فرانسه ریختند و در کشورهای دیگر علیه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اقدام کردند، موجب بیداری دنیا غرب شد برای مبارزه با تروریسم.

وی ادامه داد: یک مطلب راهبردی بسیار مهمی است، در حالی که سخن از اتحاد علیه داعش و اجتماع برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری مسلح در سوریه گفته می‌شود و آقای اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مجامع مختلف داخل آمریکا و در جهان از موضع مبارزه با داعش حرف می‌زند، ولی می‌بینیم که به لنگر استقرار حاکمیت ملی در سوریه حمله می‌کند و دوباره به آقای بشاراسد حمله کرده است.

فیروزآبادی اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر حاکمیت در سوریه مستقر نباشد و اگر علیه آقای بشاراسد شعار بدهند و حمله بکنند یعنی داعش را تقویت کردند، این یک تناقض راهبردی است. اعلام جنگ با داعش در عین حال حمله به رئیس‌جمهور کشوری که می‌خواهد با داعش مبارزه بکند، این قابل قبول نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره توافق وین، گفت: توافق وین بر این است که تروریست اول نابود شود و در مورد حاکمیت سوریه مردم سوریه نظر بدهند، دیگر حمله کردن به آقای بشاراسد این جز اینکه به داعش روحیه بدهد و دوباره آنها را از نظر روحیه تقویت بکند چیز دیگری نیست. امروز به قدر کافی، تروریست‌های تکفیری جسور هستند و عملیات تاسف‌بار فرانسه به قدر کافی برای آنها جاذبه و جسارت در بین خودشان و طرفدارانشان ایجاد کرده است. آمریکا به سوریه و به بشاراسد حمله کند، خوب این جسارت و این جاذبه را برای تروریست دارد افزایش می‌دهد.

فیروزآبادی گفت: آمریکایی‌‌ها بایستی دست از این سیاست تناقض غلط‌شان بردارند تا مبارزه با تروریست‌ها در سوریه به نفع صلح جهانی و به نفع امنیت جهانی پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: مخالفت آمریکا و بعضی از غربی‌ها با بشاراسد، با ادعای مبارزه با تروریسم تکفیری داعش تناقض دارد و در حمایت از داعش محسوب می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما از حضور شجاعانه و شفاف روس‌ها در سوریه باید درس بگیریم و بقیه قدرت‌ها برای شرکت در مبارزه با داعش بایستی با شفافیت حضور پیدا بکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.