نماینده مجلس گفت: هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات تدبیر کرده‌اند که اصولگرایان را از وحدت و انسجام خارج کنند و اینکه گفتند، ناطق نوری به میدان بیاید، نقشه‌ای است که عناصر دوم خردادی برای اصولگرایان کشیده‌اند.

هاشمی و اصلاح طلبان دنبال ایجاد تفرقه در اصولگرایان هستند/ در برجام نکاتی به ما تحمیل شد که خارج از نرمش قهرمانانه بود
 
 
  •  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز در دانشگاه تربیت مدرس گفت: بنده خبر دارم که هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات تدبیر کرده‌اند که اصولگرایان را از وحدت و انسجام بیرون بکشند، این نقشه که بیان کردند ناطق نوری به میدان بیاید، نقشه‌ای است که عناصر دوم خردادی برای اصولگرایان کشیده‌اند، این افراد در سناریویی بازی می‌کنند که برایشان نوشته شده و ما این را دون شأن این فراد می‌دانیم.

 

وی ادامه داد: ما در سال 92 به بی تدبیری دوستان در صحنه و کسانی که از آنان حمایت می‌کردند باختیم، بطوریکه 4 نفر اصولگرا در مقابل یک نفر رقابت کردند و این سناریو طراحی شده برای جریان اصولگرا بود، الان هم همین سناریو در حال پیاده سازی است و اصلاح طلبان بدنبال القا تفرقه بین اصولگرایان هستند اما ما مسیر وحدت خود را دنبال می‌کنیم.

 

زاکانی گفت: در مذاکرات که منجر به برجام شد، نکاتی به ما تحمیل شد که خارج از نرمش قهرمانانه بود، برخی ضعف‌های برجام بخاطر عدم کار کارشناسی بود، آقای صالحی می‌گفت در مذاکره با مونیز ما دو نفر بودیم اما در مقابل ما گوش تا گوش آدم نشسته بودند.

 

وی اضافه کرد: هم احمدی نژاد و هم روحانی نگاه نادرستی به سوریه داشته و دارند و خود را به نوعی تحت تأثیر هرم اثرگذار جهانی می‌دیدند، در نهایت نگاه نافذ رهبری کار را به جایی رساند که روسیه هم منافعش را در همراهی با نگاه انقلاب اسلامی دید و سایرین مغلوب این نگاه شدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به دیپلماسی اتکا کنیم که جز با درخواست و التماس و ایجاد انفعال به دنبال حقوق ملت است، گفت: در زمینه حادثه تلخ منا برخورد با صلابت مقام معظم رهبری بود که باعث شد معادلات تغییر کند.

زاکانی افزود: آمانو در گزارش اخیر خود دوباره ادعاهای گذشته خود را تکرار کرده بدون آنکه دلایلی برای آن ارائه دهد، در این گزارش صریحا اعلام شده تمام ادعاهای قبلی ایران دروغ بوده، تمام حدسیات و ادعاهای غرب و آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران درست بوده، بر همین اساس تمام جنایات و تحریم‌های آنان توجیه پذیر می‌شود، بنابراین مواجه سختگیرانه و استثنا شدن ایران با برجام هم توجیه پیدا می‌کند.

وی گفت: اگر شورای حکام پرونده ما را ببندد، این اتهامات نقطه سیاهی برای پرونده ما خواهد بود که اگر در آینده هر ادعایی کنند، باعث تحمیل فشار بیشتر بر ما می‌شود.

زاکانی عنوان کرد: مسئولان باید در مقابل گزارش آژانس مقداری خویشتن‌دار باشند و منافع ملی را دستاویز بازی‌های سیاسی نکنند، اینکه ما ثناگوی گزارش آژانس باشیم درحالیکه ما را در مقام مجرم قرار داده، حرکت شتابزده‌ای است که متأسفانه برخی مسئولان انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.