قدس آنلاین: مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: به دنبال ساماندهی وضعیت گردشگری کویر مرنجاب در راستای توسعه گردشگری منطقه هستیم.

توسعه گردشگری "کویر مرنجاب"  در دستور کار است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، فریدون الهیاری با بیان اینکه به دنبال ساماندهی وضعیت گردشگری کویر مرنجاب در راستای توسعه گردشگری منطقه هستیم، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما از ابتدای شروع به کار، ساماندهی وضعیت گردشگری کویر مرنجاب بوده است.

وی افزود: در پاییز سال گذشته پس از بازدید از منطقه با حضور همکاران به بررسی حضوری مشکلات منطقه پرداختیم و با تشکیل دو نشست کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان و سه نشست کمیته توسعه گردشگری استان، به بررسی مسائل و مشکلات منطقه از سال 93 تاکنون پرداخته‌ایم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: برای ساماندهی وضعیت کویر مرنجاب به حضور اضطراری ایستگاه‌های نیروی انتظامی، ایستگاه‌های امداد و نجات اورژانس و هلال احمر، نصب آنتن‌های مخابراتی،احداث جاده‌های مواصلاتی و مواردی از این دست نیاز است.

وی در ادامه به ساماندهی وضعیت کاروانسرای تاریخی مرنجاب پرداخت و افزود: با همکاری مسئولان استان، به ویژه مسئولین محلی تاکنون موفق به حل بسیاری از محدودیت‌ها و مشکلات منطقه شده‌ایم، به گونه‌ای که با همکاری مسئولان شهرستان موظف به ارائه طرح توسعه گردشگری منطقه در کوتاهترین زمان ممکن شده است.

اللهیاری ضمن تاکید بر رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی توسط گردشگران، اظهار کرد: بر اساس برخی گزارشهای غیررسمی، در ایام محرم سال جاری متاسفانه گروهی گردشگر عمدتا از خارج از استان و با اتوبوس‌های معمولی و یا با اتومبیل‌های شخصی بدون رعایت استانداردهای یک تور به این منطقه سفر نموده بودند که رفتارهای برخی از آنها باعث تکدر خاطر مردم متدین شهرستان شده بود.

وی تاکید کرد: با این وصف با هماهنگی مسئولان محلی تلاش شده تا ورود تورهای غیراستاندارد به منطقه وسیع کویر مرنجاب ضابطه‌مند شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: با سفر معاون گردشگری اداره کل به شهرستان در روز گذشته و با هماهنگی به عمل آمده با مسئولان محلی، طرح ساماندهی بازدید گردشگران از منطقه باقوت ادامه یافته و تورهای گردشگری میتوانند با رعایت قوانین از مواهب طبیعی منطقه بهرهمند شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.