قدس آنلاین – یزد: به مناسبت روز جهاني کوهستان، کارآموزان دوره راهنمايان طبيعت گردي موسسه هفت اقليم با حضور در طبيعت کالمند و بهادران بذر بادام کوهي کاشتند.

کاشت بذر بادام کوهی به مناسبت روز جهانی کوهستان

به گزارش قدس آنلاین از یزد، معاون گردشگري اداره کل میراث فرهنگی یزد اظهار داشت: از سال 2‎0‎0‎2، مجمع عمومي سازمان ملل متحد، 1‎1دسامبر، را به عنوان «روز جهاني کوهستان» نامگذاري کرده است.

سيد مصطفي فاطمي افزود: هدف از اختصاص اين روز، نقش و اهميت بالاي کوهستان به عنوان يکي از زيستگاه ‌هاي مهم انسان و مهم ‌ترين پناهگاه ‌هاي تنوع زيستي گياهي و جانوري مي‌باشد. علاوه بر آن کوه‌ها از مهم‌ترين منابع تامين کننده آب شيرين در جهان به شمار مي‌آيند.

وي خاطرنشان ساخت: در اين راستا، کارآموزان دوره راهنمايان طبيعت گردي موسسه هفت اقليم با حضور در طبيعت کالمند و بهادران به کشت بذر بادام کوهي پرداختند.

اين مقام مسئول تصريح کرد: در اين برنامه مرتضي جعفري رئيس هيئت اجرايي انجمن کوهنوردان استان به عنوان راهنما و مدرس درس آشنايي با تجهيزات طبيعت ­گردي اين کارآموزان را همراهي کردند و در خصوص مناطق چهارگانه، اهميت اکوسيستم ­ها و نحوه استقرار در طبيعت مطالب ارزشمندي را به کارآموزان انتقال دادند.

گفتني است: کارآموزان از ايستگاه تحقيقاتي گوراب، محل تکثير و رهاسازي گورخر ايراني نيز بازديد کردند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.