قدس آنلاین لرستان-ترویج زندگی سالم و آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزش یکی از راهبردهای آموزش و پرورش برای مصون داشتن آنان از آسیب ها و خطرات جدی است.

آموزش سبک زندگی سالم و خودمراقبتی در زندگی دانش آموزان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به آغاز هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس از سی ام آذر ماه گفت : باید تلاش شود تا دانش آموزان الگوی سبک زندگی سالم و خودمراقبتی در زندگی را بیاموزند .

گودرز کریمی فر اظهار داشت: اگر از‌‌ دوران  کودکی اصول خودمراقبتی را به کودکان آموزش دهیم می‌توانیم نسلی سالم از نظر جسم و روح داشته باشیم چرا که اصل خودمراقبتی توانمندسازی آحاد جامعه است و این توانمند سازی ابعاد مختلفی همچون آموزش اطلاع رسانی و ایجاد شرایط لازم برای انجام اعمالی که به خود مراقبتی کمک کند طلب می‌کند.

 وی تاکید کرد : باید مفهوم تقدم  پیشگیری بر درمان را برای دانش آموزان  طوری آموزش داد  که یاد بگیرند برای زندگی سالم و مفید در جامعه باید از آسیب ها پیشگیری کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت:  نوجوانان به دلیل شرایط سنی همواره  در معرض رفتارهای پرخطر هستند و اتخاذ روش هایی برای پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ایجاد فعالیتهای سالم یکی از مسائل تاثیر گذار بر زندگی نوجوانان است که آموزش و پرورش در راستای ترویج و فرهنگ سازی آن در مدارس فعالیت می کند.

کریمی فر در ادامه سخنان خود اظهار داشت : خودمراقبتی عملی است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به طور مستقل از سلامت خود مراقبت کند.

 وی مهم‌ترین هدف آموزش خودمراقبتی را  جوانان و نوجوانان ذکر کرد و افزود: از آنجا که نوجوانان و جوانان پیک‌های آگاهی بخشی جامعه هستند آموزش این نکات به آنها می‌تواند به نوعی انتشار آگاهی و اطلاعات در جامعه کمک کند و چتر خودمراقبتی را در جامعه گسترش دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.