قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: حمله قلبی یا آنفارکتوس یکی از شایع تری بیماری هاست که در صورت عدم تشخیص به موقع می تواند عوارض جدی و حتی مرگ فرد را در پی داشته باشد. اما شناخت علائم آن ساده ترین روش پیشگیری خواهد بود.

علائم هشداردهنده " حمله قلبی" را یک ماه قبل از بروز آن بشناسید!

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ بیشتر افرادی که در معرض خطر حمله قلبی هستند عموما هیچ شناختی نسبت به این مشکل ندارند. در واقع، حمله قلبی زمانی بروز می کند که عروق کرنر به خاطر تشکیل رسوبات مسدود شده باشد. عدم خونرسانی کافی به قلب موجب مرگ بافت ها شده و فشاری در سینه ایجاد می شود که عامل حمله قلبی خواهد بود.

حمله قلبی موجب نابودی گروهی از سلول های میوکارد قلب می شود زیرا به دلیل قطع جریان خون، اکسیژن به آنها نمی رسد. درد شدید و فشار در نتیجه مرگ این سلول ها ایجاد می شود.

قلب اندامی بسیار مهم و حساس در بدن است زیرا بدون عملکرد آن ادامه حیات مقدور نخواهد بود. برای حفظ سلامت قلب لازم است تا 6 علامت هشداردهنده بروز حمله قلبی را بشناسید:

به دلیل عدم جریان خون مطلوب، مقدار لازم اکسیژن برای انجام صحیح عملکردها به مغز نمی رسد. اگر چنین حالاتی را احساس کردید ممکن است زمینه حمله قلبی در حال پیشرفت باشد که لازم است فورا به پزشک مراجعه نمایید.

  • تنگی نفس و احساس فشار در سینه

احساس فشار در سینه علامت بسیار هشدار دهنده بروز فوری حمله قلبی است. گرچه بسیاری از افراد به این حالت چندان توجهی ندارند اما مشکل بسیار جدی خواهد بود.

  • ضعف جسمانی

 زمانی که عروق تنگ می شوند، جریان خون در بدن دچار اختلالاتی می گردد که با ضعف و بی حالی همراه است.

  • سرماخوردگی و علائم آنفولانزا

ابتلای مکرر به سرماخوردگی و آنفولانزا ممکن است به خاطر ضعف سیستم ایمنی باشد. اگر این بیماری ها با دیگر علائم ذکر شده همراه بود باید توجه جدی به بروز حمله قلبی داشت.

اگر احساس خستگی مفرط و خواب آلودگی دارید، ممکن است به دلیل کاهش جریان خون به سمت قلب باشد. در این صورت عروقی که خون را به قلب و سایر اندام های بدن می رسانند، به خاطر ایجاد پلاک مسدود شده اند.

  • احساس نفس نفس زدن بعد از کمترین تلاش

ضعف جریان خون، ریه ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع، زمانی که خون مورد نیاز به ریه ها نرسد، استنشاق هوای کافی به ریه ها نیز مقدور نیست. در نتیجه فرد نفس نفس می زند و در تنفس دچار مشکل می شود.

اگر یک یا چند مورد از این موارد را احساس کردید حتما به پزشک مراجعه نمایید. به خاطر داشته باشید که شناخت علائم هشدار بیماری بهترین روش پیشگیرانه خواهد بود.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    مطالبی خوبی است خدا حفظتان کند