فرمانده یگان حفاظت محیط یست خراسان رضوی از شناسایی چهار دامدار در حین چرای غیر مجاز دام در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه در شهرستان سرخس خبر داد.

شناسایی چهار دامدار در حین چرای غیر مجاز دام در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، ابوالفضل شعبانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این شناسایی و کشف در پی گشت مشترک یگان های محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیز داری استان در منطقه حفاظت شده جنگل خواجه رقم خورد.
وی بیان کرد : موضوع ورود دام به جنگل و چرای غیر مجاز درمنطقه حفاظت شده تبعاتی همچون تخریب پوشش گیاهی منطقه را به همراه دارد.
وی افزود: ضمن اینکه این اقدام احتمال بروز بیماری های مشترک دامی و انتقال به وحوش منطقه را افزایش می دهد.
این مسئول گفت: با هدف پایش و بررسی منطقه در این رابطه تعداد سه تیم گشت از شهرستان های مشهد، سرخس و کلات به همراه پنج خودرو در منظقه اقدام به گشت زنی داشتند.
وی با اشاره به اینکه حاصل همپوشانی گشت های ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیز داری استان و همراهی یگان شهرستان های یاد شده به تشکیل چهار پرونده چرای غیر مجاز دام و خروج آنها از عرصه منجر شد.
شعبانی با بیان اینکه این مشارکت برای رفع تخریب پوشش گیاهی مناطق تحت حفاظت با جدیت ادامه دارد، اظهار کرد: در این برنامه مشترک فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیز داری و حدود 20 نفر از روسا و مأموران یگان ادارات یاد شده در سه شهرستان مشهد ، سرخس و کلات حضور دارند.
این مسئول افزود : دامداران متخلف شناسایی شده به مراجع قضایی معرفی و تعدادی از دامهای آنان تا تعیین تکلیف پرونده های تشکیل شده در توقیف است.
خراسان رضوی دارای هشت میلیون و 200 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است که از این میزان پنج میلیون و 500 هزار هکتار اراضی بیابانی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: شش میلیون و 500 هزار هکتار از مراتع نیز در این استان شناسایی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.