یک نماینده مجلس گفت: حرف‌هایی که در خصوص شورایی شدن رهبری زده می‌شود مشکلات کشور نیست، بلکه مشکل آمریکاست. فتنه دیگری در راه است که باید با بصیرت و آگاهی با آن مقابله کرد.

ارتباط شورایی شدن رهبری با کدخدای جهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علیرضا زاکانی امروز در همایش واکاوی فتنه 88 و تجلیل از آثار برگزیده که توسط سازمان بسیج فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: امروز در دوره غیبت و جهاد اکبر هستیم. طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب بعد از انقلاب اسلامی اوج سختی‌ها در دوران دفاع مقدس بود اما امروز شرایط به گونه‌ای است که که دوره دفاع مقدس با تمام سختی‌ها در مقایسه با آن هیچ است. 

 

وی افزود: امروز دوره جهاد اکبر است و با پیچیدگی خاصی مواجهیم که اگر به آنها دقت نشود وظیفه خود را نسبت به انقلاب، میراث امام خمینی(ره) و ولایت ادا نکرده‌ایم.

* 6 هماوردی ایران با آمریکا 

این نماینده مجلس گفت: ایران با آمریکا که شیطان بزرگ است تا به امروز 6 هماوردی داشته است که هماوردی نخست 10 سال نبرد سخت تا سال 67 بود که موارد مختلف از جمله کودتا، تجزیه‌طلبی و ترور را شامل می‌شد. 

زاکانی ادامه داد: از سال 67 دوره جدیدی آغاز شد که تهاجم فرهنگی نام گرفت و آمریکایی‌ها لقب جنگ نرم را به آن دادند. در جنگ نرم هدف حمله به ایمان، اعتقاد، باور و فرهنگ ایستادگی و مقاومت مردم است. یعنی اسلام ارزش‌های جامعه اسلامی، هدفگذاری شده است و بعد از هم ولی فقیه که عمود خیمه و رهبر جامعه است مورد هدف است. 

وی عنوان کرد: امریکا به این باور دارد  اگر اسلام و رهبری که قوام‌بخش مسیر است از سر راه برداشته شود مردم آسانتر متفرق می‌شوند.در این شرایط مرحله نخست هماوردی که جنگ است ترک نشده است به تعبیر خودشان حمله نظامی گزینه روی میز است و حتی اوباما ما را تهدید اتمی کرده است. 

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر از گزینه نظامی استفاده نمی‌شود به دلیل این است که در برابر مقاومت مردم و نظام اسلامی دچار ضعف هستند. 

زاکانی با اشاره به مرحله سوم هماوردی ایران و آمریکا گفت: دوم خرداد مرحله سوم بود که به شیوه جنگ قدرت در درون حاکمیت عمل کردند و به دنبال دو گروه کردن و انشقاق درون حاکمیت بوده‌اند. 

وی اظهار داشت: هماوردی چهارم ایران و آمریکا دوران فتنه بود که دشمن با شیوه جدیدی وارد شد و آن شیوه، در مقابل هم قراردادن مردم و انشقاق در توده‌ها بود و تصور می‌کردند که در این مرحله کار تمام است. اما باز هم موفق نشدند و در روز 9 دی مردم پایبندی خود به اسلام و وحدت‌شان را به نمایش گذاشتند. 

این نماینده مجلس افزود: پنجمین هماوردی ایران و آمریکا مواجهه و تحریم سختی است که از ابتدای انقلاب آن را آغاز کردند. دشمنان به واسطه ضعف و تزلزلشان در ماجرای فتنه، ایران را تحریم سخت و هوشمند کردند که می‌توان به تحریم پولی و بانکی و به صفر رساندن نفت برای فلج کردن کشور اشاره کرد.

زاکانی گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ادعایی کردند که هیچ سندی برای آن ندارند و آن ادعا این است که ایران به دنبال بمب اتم است. آقای هاشمی هم مدعی شده که ایران در دهه 60 دنبال بمب اتم بود، این به چه معناست و چه دلیلی دارد آب به آسیاب دشمن بریزیم.

وی عنوان کرد: در هماوردی ششم ایران و آمریکا شاهد ماجراهای پس از برجام و حساسیت‌ها در سرعت بخشیدن به نفوذ هستیم. نفوذ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مطرح بود و راحت‌ترین کاری است که می‌توان از طریق آن کشوری را تحت سلطه برد و در اختیار داشت. 

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر جامعه، خبرگان و شورای انقلاب به آنچه که ولایت فقیه می‌گوید توجه نکنند ممکن است دچار اشتباه شوند. نفوذ در حقیقت تصمیم‌سازی غلط برای مسئولان یا انتخاب مسئولانی است که عامدانه تصمیم نادرست بگیرند. نفوذ می‌تواند ناظر به نخبگان و توده‌های مردم نیز باشد. 

زاکانی با اشاره به اینکه هم اکنون دو نگاه بین مسئولان وجود دارد، افزود: نگاه نخست که پرچم آن مربوط به مکتب امام است که امروز در دست رهبر معظم انقلاب است و از دیدگاه اسلام نابی ریشه گرفته که امام خمینی(ره) به ما شناساند. 

وی گفت: این نگرش به دنبال تحقق نگاه و رسالت اسلام ناب در جامعه است و معتقد است برای تحقق آن باید ایران را بسازیم. از این رو ایرانی که در آن اشکالات مادی و معنوی وجود دارد نمی‌تواند الگوی دقیقی باشد. 

این نماینده مجلس با اشاره به نگاه دومی که در بین مسئولان کشور وجود دارد، عنوان کرد: این نگاه می‌گوید تمدن اسلامی را رها کرده و با کدخدای جهان بسازیم تا موقعیت زیست مسالمت‌آمیز را پیدا کنیم.

زاکانی مطرح کرد: امروز فتنه‌ای بزرگتر از فتنه 88 در دستور کار نظام سلطه است و عامل داخلی آن افرادی صاحب نگاه دوم هستند. در طول 35 سال گذشته حتی یک بار ایده‌های این افراد به نتیجه نرسیده است و اقدمات آنها به گونه‌ای است که می‌تواند کشور را به سمت جنگ ببرد از جمله حرفهایی که در خصوص شورایی شدن رهبری می‌زنند، این مشکلات مشکلات آمریکاست. 

وی افزود: امروز عده‌ای آمده‌اند که می‌خواهند از امام و انقلاب اسلامی انتقام بگیرند و می‌گویند باید اعتقادات مردم را سست و ولی‌فقیه را هدف قرار داد. در حقیقت صحنه، صحنه انقلاب و ضدانقلاب اسلام است نه دسته اصلاح‌طلب و اصولگرا.

این نماینده مجلس ادامه داد: افتخار ما این است که سرباز ولی فقیه هستیم اما یک عده به دنبال این هستند که آن را بشکنند. فتنه بزرگی در راه است و با بصیرت، آگاهی و حضور در صحنه باید مانع آن شویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.